מות קצין המודיעין: הפרקליטות תאפשר להורים לעיין בכתב האישום

בהתאם לבקשת משפחתו של איש הקבע, התובע הצבאי הסכים להעביר את חומרי החקירה, למעט מידע מסווג. "חלק מהפרסומים יכולים לפגוע בביטחון המדינה, וחלקם מציגים את החייל באופן לא מדויק"

זמן צפייה: 01:55

מות קצין המודיעין בכלא: התובע הצבאי אישר היום (שני) למשפחתו של איש הקבע שמצא את מותו בכלא לעיין בכתב האישום, למעט מידע מסווג, זאת בהתאם לבקשתם מאתמול לקבל את חומרי החקירה.

"מדובר באירוע טרגי ומטלטל", אמר התובע, סגן אלוף מתן סולומש, בדיון בבית הדין הצבאי. "בנסיבות שנוצרו, חלק מהפרסומים יכולים לפגוע בביטחון המדינה - ובחלקם יש הצגה לא מדויקת, בלשון המעטה, ביחס לקצין".

לכתבות נוספות בנושא >>

חבריו של הקצין שנמצא מת במעצר: "עולות כאן שאלות קשות מאוד"

הותר לפרסום: הקצין שנמצא ללא רוח חיים במעצר – לא נחשד בבגידה

מות קצין המודיעין בכלא: משפחתו דורשת לעיין בחומרי החקירה

למרות שהתובע נעתר לבקשת המשפחה, עורך דינה טען בדיון כי גם מה שיותר לפרסום - לא מספיק. "אי אפשר לחשוף את שמו של הקצין", הסביר עו"ד בני קוזניץ, "ולא מפרסמים את עניין המניע. הבחור זכה בפרסים הנוגעים לביטחון ישראל - לא ראוי שזה ייאמר?", תהה.

בתום הדיון, אמר עו"ד קוזניץ לכתבים: "שלחו בחור צעיר, אינטליגנט, מלח הארץ, לצבא, שהגיע למעמד של להיות קצין - ובסופו של יום הוא נפטר. אנחנו כאן כדי ללמוד את סיבות מקרה המוות, שכן המשפחה לא יודעת מהן ומבקשת לדעת מה קרה. בנוסף, אנחנו רוצים למצוא את האחראים".

כלא צבאי - אילוסטרציה
כלא צבאי אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

כזכור, איש הקבע הואשם בעבירות חמורות ונכנס לכלא "נווה צדק" בשל פרשה שאסורה בפרסום. על פי החשד הוא שם קץ לחייו - אולם משפחתו דוחה טענה זו. בשבוע שעבר הותר לפרסום כי הקצין לא נחשד בעבירות נגד ביטחון המדינה - בגידה או ריגול.

אתמול, כאמור, פנתה משפחתו לבית הדין הצבאי, ודרשה לעיין בחומרי החקירה ובפרטי האישום שעד כה לא הוצגו להם במלואם - עוד לפני הדיון שצפוי להתקיים מחר. בפנייה שהעבירו הוריו של הקצין לבית הדין דרך עורך דינם, נכתב כי "השניים הינם בעלי אינטרס לגיטימי לעיין בחומרים - מן הראוי שהם ידעו את מלוא הפרטים אשר הובילו למות בנם".

ביום שישי, חבריו של הקצין מתחו ביקורת על יחידתו ואמרו לחדשות 13 כי "עולות כאן שאלות קשות מאוד. אף נציג מיחידת המודיעין לא בא להלוויה", טענו. "לא עדכנו את חבריו ליחידה שהקצין מת בכלא. אמרו לכולם לנתק איתו קשר, ולהתנער ממנו לגמרי. גמרו פה משפחה על כלום. ילד מחונן. גאון מחשבים שהלך".