צה"ל: הקצין שמת בכלא ביצע במודע פעולות שפגעו בביטחון המדינה

דו"צ פרסם כי החקירה העלתה שאיש המודיעין, שהואשם בעבירות ביטחוניות חמורות, פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים - והודה שביצע את המעשים. "היה מודע לפוטנציאל הנזק - וניסה להסתיר את מעשיו"

זמן צפייה: 04:59

דובר צה"ל פרסם הערב (שני) פרטים חדשים מהחקירה שהתנהלה נגד קצין המודיעין שמותו נקבע בבית החולים, מהם עולה כי הקצין הואשם בעבירות ביטחוניות חמורות, אותן ביצע ממניעים אישיים ובאופן עצמאי - והודה ברוב המעשים. "הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף ניסה להסתירם", נמסר מצה"ל.

עוד מסר דובר צה"ל כי בסיום חקירתו של הקצין ולאחר בחינת הממצאים שעלו, הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. בכתב האישום ניתן משקל רב לנזק המשמעותי שלכאורה נגרם כתוצאה מפעולות אותן ביצע הקצין. גורמי ביטחון בכיריםאמרו הערב כי הנזק הביטחוני שגרם קצין המודיעין שנמצא מת בכלא לא יתפרסם בעוד שנים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לוין הודיע בכנסת: "עלה בידו של יאיר לפיד להקים ממשלה"

עסקת טיעון לברלנד: 18 חודשי מאסר וקנס של 2.5 מיליון שקלים

בולען נפער בביה"ח שערי צדק שבירושלים – אין נפגעים • תיעוד

קבר, איש מודיעין, קצין שמצא את מותו בכלא הצבאי
קברו של איש המודיעין שנמצא מת בתאו בכלא | צילום: גדעון לב ארי

עוד הותר לפרסום כי הקצין, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, היה עצור בבסיסי כליאה צבאיים, וכי שהה בתא עם אסירים נוספים ולא בתנאי בידוד. כמו כן, תאו היה מצולם במשך כל היממה. הקצין קיבל טיפול רפואי ולווה על ידי גורמי בריאות הנפש. בנוסף, ידוע כי בני משפחתו היו אתו בקשר.

לטענת צה"ל, מספר חודשים לפני מותו ובמהלך תקופת המעצר, הקצין השתחרר משירותו הצבאי, ולכן על פי חוק בתי הקברות הצבאיים, בנסיבות אלה לא ניתן היה להביאו לקבורה בבית עלמין צבאי. כמו כן, מותו של הקצין נחקר בימים אלו על ידי היחידה לחקירות פנים באגף כח האדם.

קבר, מודיעין, קצין, עבירות ביטחון, התאבדות, נווה צדק
קברו של קצין המודיעין שנמצא מת בכלא

זאת ועוד, מצה"ל נמסר כי למשפחתו של הקצין הוצג עותק מצונזר של כתב האישום, וכי הם ידעו את סעיפי העבירות שבהן הואשם בנם. לבקשת המשפחה, היום הוצג להוריו כתב האישום שהוגש כנגד נגדו במלואו. כזכור, התובע הצבאי אישר היום למשפחתו של לעיין בכתב האישום, למעט מידע מסווג, זאת בהתאם לבקשתם מאתמול לקבל את חומרי החקירה.

למרות שהתובע נעתר לבקשת המשפחה, עורך דינה טען בדיון כי גם מה שיותר לפרסום - לא מספיק. "אי אפשר לחשוף את שמו של הקצין", הסביר עו"ד בני קוזניץ, "ולא מפרסמים את עניין המניע. הבחור זכה בפרסים הנוגעים לביטחון ישראל - לא ראוי שזה ייאמר?", תהה.

בית הכלא הצבאי נווה צדק
בית הכלא הצבאי נווה צדק

בתום הדיון, אמר עו"ד קוזניץ לכתבים: "שלחו בחור צעיר, אינטליגנט, מלח הארץ, לצבא, שהגיע למעמד של להיות קצין - ובסופו של יום הוא נפטר. אנחנו כאן כדי ללמוד את סיבות מקרה המוות, שכן המשפחה לא יודעת מהן ומבקשת לדעת מה קרה. בנוסף, אנחנו רוצים למצוא את האחראים".