להרוויח מהפקק: מיזם משרד התחבורה לשינוי הרגלי הנסיעה מתחיל

קופסה שתותקן במכוניות של הנהגים שישתתפו בניסוי תנטר הנהיגה ובמשך כחצי שנה תעקוב אחר ההרגלים. מי שיעבור לתחבורה ציבורית או ייסע בכביש בשעות רגועות - יוכל לצבור עד כ-2,000 שקל בשנה

זמן צפייה: 03:42

כפי שפורסם בחדשות 13: מיזם "דרך ערך" של משרד התחבורה ונתיבי איילון יוצא השבוע לדרך. אלפי נהגים מכל רחבי הארץ יקחו חלק בפרויקט התמריצים הגדול מסוגו בעולם לעידוד נסיעה שיתופית ושינוי הרגלי הנסיעה. בשלב הראשון יגויסו כ-15 אלף נהגים באמצעות חברות "פויינטר", "פנגו" ו"מוטורולה", כאשר המטרה הסופית היא לכלול כ-100 אלף נהגים ונהגות.

מנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, אמר כי "המשימה שלנו היא לייצר אלטרנטיבה לרכב הפרטי - לא רק באמצעות טיפול בתשתיות התחבורה הציבורית, אלא גם בניהול הביקושים בפועל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

דני דנון נגד ברני סנדרס: "אולי הוא לא מכיר את מנהרות הטרור"

המהומות בהונג קונג: עימותים אלימים בין סטודנטים לשוטרים

אלטרנתיב - מכשיר המנטר את פעולות הנהג
אלטרנתיב - מכשיר המנטר את פעולות הנהג | צילום: חדשות 13

במסגרת הניסוי, נהגים יוכלו לקבל אלפי שקלים מהמדינה - אם רק יסכימו לשנות את הרגלי הנסיעה שלהם. קופסה קטנה שתותקן במכוניות של הנהגים תנטר את הנהיגה ובמשך כחצי שנה תעקוב אחר ההרגלים שלהם. בתום שישה חודשים, יתחילו לבדוק מי מהמשתתפים שינה את הרגליו, ובהתאם לכך ייחשבו כמה כסף מגיע לו.

כל משתתף במיזם יקבל תקציב של 4,500 שקלים, כאשר כל נסיעה בשעות עמוסות בכבישים פקוקים תפחית מהתקציב, ואילו נסיעה בשעה רגועה ומעבר לתחבורה ציבורית ישאירו יותר כסף בקופת הנהג, שיוכל לצבור עד כ-2,000 שקלים בשנה. בחודשים האחרונים התבצע ניסוי מקדים והמערכת שתותקן במכוניות נבדקה אצל מאות נהגים ונהגות.

תמרור נתיב תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית
תמרור נתיב תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית | צילום: חדשות 13