להרוויח אלפי שקלים מהפקקים: הניסוי החדש של משרד התחבורה

אחרי פתיחת "נתיב פלוס" שנועד להפחית את העומס בכבישים, יוזמה חדשה של הממשלה תעודד נהגים לשנות את הרגלי הנסיעה, לנסוע בדרכים חלופיות ובשעות שאינן עמוסות - בתמורה לקבלת הטבות כספיות

זמן צפייה: 03:42

לחדשות 13 נודע היום (שני) מפי גורמים במשרד התחבורה כי בחודש הבא צפוי לצאת לדרך ניסוי גדול שבמסגרתו נהגים יוכלו לקבל אלפי שקלים מהמדינה - אם רק יסכימו לשנות את הרגלי הנסיעה שלהם.

קופסה קטנה שתותקן במכוניות של הנהגים שישתתפו בניסוי, תנטר את הנהיגה ובמשך כחצי שנה תעקוב אחר ההרגלים שלהם. רק לאחר מכן יתחילו לבדוק מי מהמשתתפים שינה את הרגליו ובהתאם לכך כמה כסף מגיע לו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נסיגת ארה"ב מסוריה: חשש גדול בישראל מהמהלך של טראמפ

בכיר באמ"ן: "צה"ל ערוך למתקפת טילי שיוט איראניים על ישראל"

"הניצחון הכי גדול": מובילת המאבק בסרטן החלימה – וילדה בת

אלטרנתיב - מכשיר המנטר את פעולות הנהג
אלטרנתיב - מכשיר המנטר את פעולות הנהג | צילום: חדשות 13

כל משתתף בניסוי שמובילה חברת "נתיבי איילון" יקבל תקציב של 4,500 שקלים. כל נסיעה בשעות עמוסות בכבישים פקוקים תפחית מהתקציב, ואילו נסיעה בשעה רגועה ומעבר לתחבורה ציבורית ישאירו יותר כסף בקופת הנהג, שיוכל לצבור עד כ-2,000 שקלים בשנה.

בחודשים האחרונים התבצע ניסוי מקדים והמערכת שתותקן במכוניות נבדקה אצל מאות נהגים ונהגות. כאמור, השלב הבא צפוי לצאת לדרך אחרי החגים, כאשר במהלך חודש נובבר ייצא קמפיין לגיוס המשתתפים.

תמרור נתיב תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית
תמרור נתיב תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית | צילום: חדשות 13

וגם אם זה נשמע מבטיח, יש מי שלא מתלהב מהיוזמה החדשה - בהם ניצן יוצר, יו"ר הוועד המנהל, האגודה הישראלית למחקר תחבורה, שטען כי "בניגוד לכל ההבטחות והאשליות - כל זמן שמה שקובע את מספר האנשים שעולים על הכביש זה אורך התור - לא ניפטר מהגודש. אנחנו צריכים להחליף את המנגנון הזה ממנגנון של תשלום באמצעות זמן, למנגנון של תשלום באמצעות כסף".

ההרשמה תתבצע דרך החברות "פוינטר", "פנגו" ו"מוטורולה", שמסיימות בימים אלה תקופת הרצה עם 500 נהגים, כל אחת. "מה שאמור לקרות בסופו של דבר זה מערכת תשלומית שבה מי שנוסע יותר בגודש משלם יותר, ומי שנוסע פחות בגודש משלם פחות", הוסיף יוצר. לדבריו, דרך זו היא "יותר צודקת ויותר יעילה".

ניצן יוצר, יו''ר הועד המנהל, האגודה הישראלית למחקר תחבורה
ניצן יוצר, יו''ר הועד המנהל, האגודה הישראלית למחקר תחבורה | צילום: חדשות 13

בימים אלה נסגרים גם הסכמים עם רשתות בתי קפה וקולנוע, כך שהנהגים גם יוכלו לקבל שוברים שונים כהטבה על תרומתם להפחתת הפקקים.