דני דנון נגד ברני סנדרס: "אולי הוא לא מכיר את מנהרות הטרור"

שגריר ישראל באו"ם תקף את המועמד לנשיאות 2020, על רקע דבריו כי יש להתנות את הסיוע הצבאי האמריקני לישראל בהתאם למדיניותה בעזה. "דבריו של סנדרס מערערים את ביטחוננו"

דני דנון וברני סנדרס | צילום: רויטרס

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, תקף אתמול (ראשון) בחריפות את הסנאטור הדמוקרטי והמועמד לנשיאות 2020 ברני סנדרס, על רקע הדברים שאמר בתחילת החודש, לפיהם יש להתנות את המשך הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל בכך ש"ישראל תשנה באופן מהותי את מדיניותה בעזה".

בכנס של ההסתדרות הציונית של אמריקה שנערך בניו יורק, אמר דנון כי "דבריו של סנדרס מערערים את ביטחונה של ישראל וגם את של ארצות הברית. אולי הוא לא שמע על כך שישראל עזבה את עזה בשנת 2005, אולי לא הייתה לו הזדמנות לבקר במעבר כרם שלום - שם עוברים מדי יום מאות משאיות כדי לספק סיוע הומניטרי לעזה, ואולי הוא לא יודע על מנהרות הטרור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל פעילות שוטרת שהתחזתה לילדה: 25 נעצרו בחשד לפדופיליה

המהומות בהונג קונג: עימותים אלימים בין סטודנטים לשוטרים

צה"ל החל תרגיל פתע בצפון – תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון

ברני סנדרס, מועמד דמוקרטי לנשיאות ארצות הברית
ברני סנדרס, מועמד דמוקרטי לנשיאות ארצות הברית | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

דנון התייחס לכך שסנדרס סיפר לא פעם על שהותו בישראל לפני יותר מ-50 שנים ואמר כי "יש גבול למה שאפשר ללמוד במספר חודשים בקיבוץ".

"סנדרס מציע להעניק פחות סיוע צבאי לבעלת ברית חשובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון כדי להעניק אותו לחמאס, ארגון טרור שחגג את הטרגדיה של ה-11 בספטמבר," הוסיף. "הרשו לי להבטיח לכם", אמר לקהל, "שלעולם לא ניתן לזה לקרות. אנו נילחם נגד הקולות הרדיקליים האלה".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בדיון נגד הכרזת טראמפ
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בדיון נגד הכרזת טראמפ | צילום: חדשות עשר