בשל פעילות שוטרת שהתחזתה לילדה: 25 נעצרו בחשד לפדופיליה

השוטרת, שפעלה מתוך חדר שעוצב כדי שייראה כחדרה של ילדה, קיבלה פניות מגברים שהעבירו לה מסרים בעלי אופי מיני וביקשו שתבצע בעצמה פעולות מיניות. הסוכנת: "שום דבר לא הכין אותי לזה"

זמן צפייה: 01:07

המשטרה עצרה הבוקר (שני) 25 חשודים בעבירות בפדופיליה ברחבי הארץ בשל פעילות של סוכנת משטרה סמויה כבת 25 שהתחזתה לילדה בת 13 מחיפה, בשיתוף פעולה עם יחידת הסייבר בימ"ר חוף. החשודים יובאו בהמשך בית משפט השלום בחיפה לדיון בהארכת מעצרם.

השוטרת קיבלה במהלך פעילותה הסמויה ברשת, פניות מעשרות גברים שלפי החשד שיתפו במסרים ותכנים בעלי אופי מיני, לרבות תמונות, סרטונים והתכתבות באמצעות תוכנות שונות בליווי מצלמות רשת. עוד דרשו הגברים לפי החשד שתבצע מהלכים מיניים בעצמה, למרות שהדגישה "שהיא רק בת 13", ואמרה להם שהיא מתביישת ונבוכה מהבקשות, ללא ידע או ניסיון מיני.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20191118-0825' autoplay='0' credit='' desc='סוכנת המשטרה מספרת על הפעילות שהובילה לגל המעצרים' kid='1_01yz29wd' duration='128'']

פעילות השוטרת בוצעה באופן סמוי, ממקום שעוצב במיוחד עבורה כחדר "ורוד וילדותי", כך שפעילותה המשטרתית לא תיחשף, לא תעורר חשד ותאפשר את איסוף ותיעוד הראיות.

"התגייסתי למשטרה לפני חמש שנים לתפקיד שטח – לסיור", סיפרה השוטרת. "במהלך התפקיד נחשפתי למאות זירות קשות של פשע – רצח, אונס – שום דבר לא הכין אותי לזירות שאליהן נחשפתי. המעבר היה חד, משוטרת גלויה לפעילות סמויה. הפעילות בוצעה בליווי צמוד של חוליית הסוכנים של מחוז חוף, כשלאורך מספר חודשים אף אחד בסביבה הקרובה שלי לא ידע על הפעילות שלי".

סוכנת משטרה שהביאה לגל מעצרים נגד חשודים בפדופיליה | צילום: דוברות המשטרה

"במהלך הפעילות שלי נדרש ממני להיות חדה, ממוקדת, מאחר שבחלק מהפעילויות דיברתי עם החשודים דרך מצלמת רשת, כך שהתגובות שלי היו צריכות להיות מהירות כדי לא לעורר שום חשד", הסבירה. "הדבר שהכי זעזע אותי היה שכשאמרתי להם שאני בת 13, עדיין שלחו תמונות ומסרים בעלי אופי מיני, ניסו גם לשכנע אותי לבצע פעילויות מיניות. גם כשהתעקשתי שאני ילדה בת 13, שאני מתביישת, שאין לי שום ניסיון ושההורים שלי לא מרשים לי, עדיין לחצו עליי".

מה שעובר לי בראש הוא שאם לי, צעירה בת 25, היה קשה, איך ילדה בת 13 מרגישה", סיכמה. "קיבלתי הצעות מגונות מקשת רחבה של גברים, מכל חלקי הארץ, מכל הגילים, חילונים, דתיים, ערבים, חיילךים וקשישים. התובנה הכי משמעותית עבורי בפעילות הזו היא – הורים תתעוררו, תגלו יותר מעורבות, אני יודעת שהנושא הזה נטחן מכל כיוון אבל עדיין, תדריכו את הילדים שלכם לגלישה בטוחה ברשת. לא לתקשר עם זרים ולדווח למוקד על כל פעילות חשודה ברשת".