הסערה התחילה: גשום וקר מאוד - שלג בירושלים, בשומרון ובצפון

מהפך דרמטי נרשם במזג אוויר, עם צניחה בטמפ' ושלג שצפוי להתחזק במהלך היום. ככל הנראה תהיה הצטברות משמעותית בכמה מוקדים בארץ. כוחות הביטחון וגופי הסיוע נערכים לשיבושים ולתגבור המענה

זמן צפייה: 07:47

הסערה כבר כאן: הלילה (רביעי) ייעשה גשום, סוער וקר מאוד מצפון הארץ ועד הנגב. במהלך הלילה יחל לרדת שלג בהרי הצפון והמרכז. לקראת בוקר ייתכן שלג גם בירושלים שעשוי להיערם לשכבה דקה.

מחר יהיה גשום, סוער וקר מאוד, כאשר הטמפרטורות יצנחו ומשבי הרוח ייעשו קיצוניים. שלג ירד לסירוגין בהרי הצפון והמרכז. בצפון הגולן, בפסגות הגליל ובפסגות השומרון צפויה היערמות משמעותית של שלג. בנוסף, בירושלים תיתכן הפוגה של כמה שעות בשלג. משעות אחר הצהריים השלג בהרים ייעשה רציף יותר, כולל בירושלים - שם השלג עשוי להצטבר עד חמישי בבוקר בין 10 ל-20 ס"מ. בנוסף, ייתכנו שיבושים וחסימות צירים.

בדרום הארץ כבר החלו לרדת גשמים חזקים, שצפויים להימשך בימים הקרובים, וישנו חשש כבד להצפות בתוך היישובים. באשקלון נערכו עם משאבות בשכונות המועדות להצפות, וכך גם במוקדים נוספים.

ניידת, שלג, משטרה
נערכים לסופה | צילום: דוברות המשטרה

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תקיפת מטרות וחילוץ טייסים משטח האויב: התרגיל הגדול של חיה"א

1,787 אושפזו, 9 מתו: נתוני התחלואה בקורונה בקרב ילדים ונוער

שוב הפרה את ההנחיות: רגב השתתפה באירוע שכלל התקהלות אסורה

משטרה, סופה, סערה, שלג
נערכים לסופה | צילום: דוברות המשטרה

הרשויות המקומיות, כוחות הביטחון וגופי הסיוע בשלל המוקדים, החלו להיערך כבר בימים האחרונים למזג האוויר הסוער. עיריית ירושלים הקצתה 300 מפלסות לטובת פינוי צירים מרכזיים, ומלח יפוזר על הדרכים. בבית החולים שערי צדק תגברו את צוותי הרפואה ומלאי התרופות, ונערכים להלין את העובדים. גם בצפת נערכו עם גנרטורים, שמיכות חמות לתושבים ושקי מלח.

בחברת החשמל חיזקו את קווי המתח הגבוה ושינעו גנרטורים לאזורים שונים בארץ. גם במגן דוד אדום החלו בתגבור הצוותים, וכן בפריסת אמבולנסים וטרקטורונים ייחודיים, אשר ערוכים עם שרשראות על מנת לנוע בשלג במקומות המועדים לשיטפונות.

המשטרה ערוכה אף היא בכוננות מוגברת, במיוחד במחוז הצפון ומחוז ירושלים. כביש 443 צפוי להיחסם כבר מחר בבוקר, וככל הנראה גם כביש 1 - במידה שהשלג אכן ייערם. המשטרה ממליצה להימנע מנסיעה בכבישים הסמוכים לנחלים בשל החשש משיטפונות, וכן להצטייד באוכל וציוד חיוני למקרה שהנהגים ייתקעו ברכבים.

טרקטורון חירום של מד''א
טרקטורון חירום של מד''א | צילום: דוברות מד''א

רשות המים ממליצה לתושבים במקומות בהם הטמפרטורה צפויה לרדת לאפס ומטה להשאיר ברז אחד בבית מטפטף. זאת, עקב חשש מקפיאת קווי מים בקור.

כחלק מההיערכות לסערה, גם רכבת ישראל ביצעה מגוון פעולות לשמירה על הבטיחות, בהם גיזום עצים למניעת קריסתם על מסילת הרכבת, התקנת גופי חימום על מפלגי המסילות, ניקוי ופינוי תעלות ניקוז, בדיקה והכנה של משאבות ניקוז במתחמי הרכבת ובתחנות והכנת ציוד מכני הנדסי לתנאיה חורף. כמו כן, היא ממליצה לנוסעים להקפיד על הגעה מוקדמת לתחנת הרכבת, להמנע מריצה על הרציפים הרטובים ולנקוט במשנה בטיחות בהתנהגות בקרבת המסילה.

גם חברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה בבירה החלה בהיערכות לקראת השלג הצפוי. החברה ביקשה מנהגי העיר להימנע מלהשאיר את רכביהם לאורך המסילות, על מנת שלא תיגרם הצטברות של השלג שתמנע מעבר של רכבות. בנוסף סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1602212141' autoplay='0' credit='' desc='תחזית מזג האוויר לימים הקרובים' poster='' kid='1_czufx5wu' kid='1_czufx5wu' duration='54'']

ביום חמישי בבוקר מזג האוויר יוסיף להיות מושלג בהרים וגשום בשאר הארץ. במהלך היום השלגים ייפסקו אך מזג האוויר יוסיף להיות חורפי וקר מאוד. בשישי הגשם יתחזק וירד מדי פעם מצפון הארץ ועד לנגב. כמו כן, בחרמון ירד שלג. בשבת עדיין ייתכן גשם מקומי בצפון ובמרכז. בראשון הטמפרטורות יעלו ומזג האוויר ייעשה נוח.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות למחר: רמת הגולן – 9 מעלות, הרי הצפון – 3, הכינרת – 15, נצרת – 9, חיפה – 10, תל אביב – 13, השפלה – 12, אריאל – 3, ירושלים – 3, באר שבע – 12, הרי הנגב – 3, ים המלח – 17 ואילת – 17 מעלות.