NSO הודפת את ההאשמות: "פרסומים שקריים -לא נגיב יותר"

החברה הישראלית תקפה את כלי התקשורת והצהירה כי לא תתייחס יותר לתחקיר, שכזכור - האשים אותה במעקב אחר עיתונאים ופעילי זכויות אדם. "קמפיין מתוזמר שמאחוריו עומדים ארגונים אינטרסנטיים"

NSO

החברה הישראלית NSO הודפת הערב (רביעי) את האשמות נגדה וטוענת כי לא תגיב יותר לפרסומים השונים בכלי התקשורת המסקרים את הפרשה נגדה: "מפרסמים נגדנו פרסומים שקריים ומתעלמים מעובדות. לא נשחק במשחק ההאשמות וההשמצות האכזריות". עוד הוסיפו בחברה כי מתנהל נגדם "קמפיין מתוזמר שמאחוריו עומדים ארגונים אינטרסנטיים".

בחברה הודפים את האשמות התחקיר אשר במהלכו הודלפו 50 אלף מספרי טלפון שלכאורה סומנו לפריצה של תוכנת "פגסוס" שפיתחה החברה. "הרשימה אינה רשימת יעדים או יעדים פוטנציאליים של פגסוס" אמרו בחברה והוסיפו כי "כל טענה, כי שם כלשהו ברשימה קשור בהכרח למטרה של פגסוס או מטרה פוטנציאלית של פגסוס - שגויה ושקרית". לטענת החברה, "נחקור כל הוכחה אמינה לשימוש לרעה בטכנולוגיה שלנו, ונשבית את התוכנה במידת הצורך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הורוביץ: "מצפים לנו חודשים ארוכים של מאבק בזן הדלתא"

הרצוג על החרם של בן אנד ג׳ריס: "סוג חדש של טרור נגד ישראל"

משרד הבריאות יוותר על הדרישה לבידוד לכל השבים מחו"ל

NSO
NSO | צילום: עיבוד תמונה - 13 אונליין

כזכור, בתחילת השבוע חשפו הגארדיאן ו-16 גופי תקשורת גדולים נוספים כי החברה מקושרת לריגול אחר עיתונאים, פעילי זכויות אדם ובכירים בעולם. ב-NSO טוענים באופן קבוע כי התוכנה מיועדת לשימוש נגד טרוריסטים ופושעים. היא משמשת לריגול אחר טלפונים ולפי הדיווחים מסוגלת, ללא ידיעת בעלי הטלפון, להוציא מהטלפון מידע כמו תמונות והודעות, להקליט שיחות ולהפעיל את המיקרופון מרחוק.

לא ברור בשלב זה האם כל הטלפונים שמספריהם הודלפו נפרצו על ידי התוכנה או רק סומנו כיעד, אך בחלק קטן מהם זוהו עקבות של "פגסוס". נוסף על כך, במסגרת התחקיר נחשף כי שתי נשים שהיו מקורבות לעיתונאי הסעודי שנרצח ג'מאל חשוקג'י, בהן אשתו וארוסתו, היו תחת מעקב חשאי של התוכנה - כך עולה מניתוח פורנזי של המרחב הדיגיטלי.

ג'מאל חשוקג'י
ג'מאל חשוקג'י | צילום: רויטרס. getty images

מהתחקיר שפורסם עולה כי פגסוס סימנה את טלפון האנדרואיד של אשתו של חשוקג'י, חאנן אלטאר - חצי שנה לפני רציחתו. עם זאת, לא ניתן לדעת אם הפריצה שנעשתה לטלפון הייתה מוצלחת. כמו כן, נמצא כי לטלפון מסוג אייפון של ארוסתו, הטיג'ה ג'נגיז, בוצעה פריצה ימים ספורים בלבד לאחר הרצח של חשוקג'י. מלבד נשותיו של העיתונאי, נעשה ניסיון ריגול גם אחר טלפון נוסף של בן משפחתו.