הרצוג על החרם של בן אנד ג׳ריס: "סוג חדש של טרור נגד ישראל"

בטקס אזכרה לנשיאי וראשי הממשלות, התייחס הרצוג לסערה סביב מותג הגלידות ותקף את ה-BDS: "מבקש לערער את עצם קיומה של המדינה" • גם בנט נשא דברים - ועקץ את נתניהו: "הקשר עם הנשיא חזק"

יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: ערוץ כנסת

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הערב (רביעי) לסערת החרם של חברת הגלידות "בן אנד ג'ריס", ואמר כי "החרם הוא סוג חדש של טרור, טרור כלכלי, טרור המנסה לפגוע באזרחים ובכלכלה". הרצוג, שנשא דברים בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם, תקף את ארגון החרם BDS, וטען כי הוא אינו רודף שלום, אלא "מבקש לערער את עצם קיומה של המדינה, ומכוון את חיציו נגד הכלכלה הישראלית".

"בימים אלו, בהם יש הקוראים לחרם על ישראל, אין לי ספק שכל ראשי הממשלה וכל הנשיאים לדורותיהם היו מגיבים בחריפות רבה לקריאות החרם המתועבות נגד המדינה ונגד האזרחים", הוסיף הרצוג. "עלינו להתנגד לחרם ולטרור הזה מכל סוג שהוא". בטקס השתתפו גם ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר הכנסת מיקי לוי ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

אחרי הרצוג, היה זה בנט שנשא דברים - ואף שיגר עקיצה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "הקשר בין נשיאי ישראל לראשי הממשלה ידעו לאורך שנים עליות ומורדות, אבל קשר חזק ביניהם מהווה מקור עוצמה בעולם, ומקור לחוסן פנימי בתוך מדינת ישראל", אמר רה"מ. "אני שמח, אדוני הנשיא, שכיום הקשר הזה חזק ואיתן".

לכתבות נוספות בנושא >>

שקד במפעל בן אנד ג'ריס: "החברה העולמית בחרה ללקק לטרור"

בנט שוחח עם מנכ"ל יוניליוור: "מדובר במעשה עם השלכות חמורות"

מוביל חרם הגלידה: "צעד חיובי לקראת חרם מוחלט" • בלעדי

גלידת בן אנד ג'ריס
גלידת בן אנד ג'ריס | צילום: רויטרס

כזכור, מותג הגלידות המוכר "בן אנד ג'ריס" השייך לחברת "יוניליוור" העולמית, הודיע ביום שני כי יפסיק למכור את הגלידות "בשטחים הפלסטיניים הכבושים". הבוקר, שרת הפנים איילת שקד ביקרה במפעל החברה בישראל שבבאר טוביה, במטרה לחזק את בעל המפעל והזכיין אבי זינגר. "ההנהלה של בן אנד ג׳ריס העולמי בחרה ללקק לטרור", אמרה שקד בביקור.

"לא את בן אנד ג׳ריס הישראלי צריך להחרים", הוסיפה השרה, "הפוך. צריך לקנות בן אנד ג׳ריס בישראל. זינגר נלחם כבר כמה שנים מלחמת חורמה נגד ארגוני ה-BDS, הוא מסרב לקבל את התנאי של בן אנד ג׳ריס העולמית להחרים חלקים מישראל, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להפוך את ההחלטה שלהם".

איילת שקד, בן אנד ג'ריס
השרה שקד במפעל בן אנד ג'ריס

אתמול התראיין לחדשות 13 איש העסקים הפלסטיני וואפיק פא'ור, אשר במשך שנים פעל ולחץ על מותג הגלידות שלא ימכור בהתנחלויות, ואמר כי "הכיבוש לא טעים. אני חושב שזה צעד חיובי וקטן מאוד לקראת חרם מוחלט".

פא'ור הודה כי בתחילה, לא היה מרוצה מההודעה של החברה על החרם, אך כששמע את תגובותיהם של הפוליטיקאים הישראלים - החל לחוש תחושה של ניצחון ושמחה: "כשראש ממשלת ישראל וראש הממשלה לשעבר יצאו וקראו להחרים את 'בן אנד ג'ריס', חשבתי שיצאו מזה הרבה דברים חיוביים, הן מההצהרה שלהם והן מהפעולה שלנו", אמר.