בנט שוחח עם מנכ"ל יוניליוור: "מדובר במעשה עם השלכות חמורות"

לאחר ש"בן אנד ג'ריס" הודיעה שלא תמכור גלידות ב"שטחים פלסטינים כבושים", רה"מ דיבר עם מנכ"ל החברה שמחזיקה ברשת ויצא נגד ההחלטה. "מדובר בצעד אנטי ישראלי מובהק - נפעל נגד כל פעולת חרם"

זמן צפייה: 06:03

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (שלישי) עם מנכ"ל חברת יוניליוור, שמחזיקה ברשת "בן אנד ג'ריס" ויצא נגד החלטת הרשת להפסיק למכור גלידות ב"שטחים פלסטינים כבושים". בנט הבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה. "בסופו של דבר מדובר בצעד אנטי ישראלי מובהק", אמר רה"מ בשיחה. "מבחינתה של ישראל זה מעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף נגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".

בתוך כך, חברת בן אנד ג'ריס ישראל הודיעה כי מאתמול - חל גידול של יותר מ-21% במכירות הגלידה בארץ ביחס ליום רגיל. בהודעה הרשמית של החברה נכתב כי "הצרכן הישראלי מצביע בקופות. מאז שעות הבוקר חל גידול משמעותי ברכישת הגלידות - למעלה מ21% מיום רגיל. הציבור מבין שצריך בשעה קשה זו לחבק את התעשייה הישראלית".

עוד הוסיפה החברה כי "על המדינה להפעיל לחץ באמצעות כל האמצעים הדרושים על תאגיד יוניליוור, בעלי בן אנד ג'ריס העולמית, בכדי להפוך את הקערה על פיה. אנו קוראים לכולם לעמוד איתן לצידנו ולצד מאות העובדים הישראלים שעלולים להיפגע מלחצי ה-BDS העולמיים".

גלידת בן אנד ג'ריס
גלידת בן אנד ג'ריס | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול הודיעה רשת "בן אנד ג'ריס" כי יפסיקו למכור את הגלידות "בשטחים הפלסטיניים הכבושים". על פי החברה, ההחלטה התקבלה בשל "אי התאמה לערכי החברה" אך הודיעו בנוסף כי ימשיכו למכור את הגלידה בשאר חלקי הארץ.

התגובות לא איחרו לבוא כאשר מ"בן אנד ג'ריס ישראל" נמסר כי "אנו ממשיכים למכור בכל רחבי ישראל, לא מקבלים את הדרישה של 'יוניליוור' ו'בן אנד גריס' העולמית - ולכן הם החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי.  זוהי פעולה חסרת תקדים מצדם - גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה".

כבר אמש מסר בנט כי "גלידות יש הרבה, מדינה - יש לנו רק אחת. 'בן אנד ג'ריס' החליטה למתג את עצמה כגלידה אנטי-ישראלית. זו החלטה שגויה מוסרית ואני מאמין שתתברר גם כשגויה עסקית. החרם על ישראל משקף אובדן דרך מוחלט. החרם לא עובד ולא יעבוד - ונילחם בו בכל הכוח".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב גם הוא להודעה ואמר כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. אנחנו לא נשתוק להם. ליותר מ-30 מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת-אחת ולדרוש מהן להפעיל את החוקים האלה נגד 'בן אנד ג'ריס', מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

נוסף על כך, מספר מרכולים בבעלות יהודית בארצות הברית הודיעו כי בעקבות הודעת הרשת יפסיקו למכור את מוצריה.

מרכול בבעלות יהודית שהפסיק למכור את מוצרי ''בן אנד ג'ריס''
מרכול בבעלות יהודית שהפסיק למכור את מוצרי ''בן אנד ג'ריס''

מרכול בבעלות יהודית שהפסיק למכור את מוצרי ''בן אנד ג'ריס''
מרכול בבעלות יהודית שהפסיק למכור את מוצרי ''בן אנד ג'ריס''