מוביל חרם הגלידה: "צעד חיובי לקראת חרם מוחלט" • בלעדי

כבר עשור שאיש העסקים הפלסטיני ואפיק פא'ור פועל על מנת ש"בן אנד ג'ריס" לא ימכרו בהתנחלויות. יממה לאחר שהשיג את מטרתו, סיפר לחדשות 13 על תחושת הניצחון: "טעם הכיבוש לא טעים"

זמן צפייה: 05:34

במשך עשור, איש העסקים הפלסטיני וואפיק פא'ור פעל ולחץ על מותג הגלידות "בן אנד ג'ריס" שלא ימכור בהתנחלויות. אתמול, כידוע, הוא השיג את מטרתו. "הכיבוש לא טעים", אמר בריאיון בלעדי לחדשות 13. "אני חושב שזה צעד חיובי וקטן מאוד לקראת חרם מוחלט".

פא'ור הודה כי בתחילה, לא היה מרוצה מההודעה של החברה על החרם, אך כששמע את תגובותיהם של הפוליטיקאים הישראלים - החל לחוש תחושה של ניצחון ושמחה: "כשראש ממשלת ישראל וראש הממשלה לשעבר יצאו וקראו להחרים את 'בן אנד ג'ריס', חשבתי שיצאו מזה הרבה דברים חיוביים, הן מההצהרה שלהם והן מהפעולה שלנו", אמר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כוכבי על השיגורים מלבנון: "נגיב על כל הפרת ריבונות"

מהפכה: גופים פרטיים יתנו תעודות כשרות – ללא אישור הרבנות

יאיר נתניהו התנצל בפני בוגרי קרן וקסנר: "אמירותיי לא ראויות"

וואפיק פא'ור
וואפיק פא'ור | צילום: חדשות 13

בשלב זה, יממה לאחר ההחלטה, הנהלת "בן אנד ג'ריס" מתבצרת בעמדתה - ולא נכנעת ללחץ התקשורתי. החברה בחרה שלא להופיע בפני התקשורת, בתקווה שהזעם עליה יעבור. נכון לעכשיו, אין להנהלה כוונה להוסיף משהו מעבר להודעה שנמסרה אתמול. בתוך כך, משרד החוץ האמריקני התייחס הערב לראשונה לפרשה, ומסר כי הוא "מגנה כל פעילות BDS וכל ניסיון לדה לגיטימציה על ישראל".

בתוך כך, ראש עיריית ניו-יורק, ביל דה-בלאזיו, הגיב להחלטת החברה להפסיק למכור את מוצריה להתנחלויות, ואמר כי "פגשתי את בן וג'רי פעמים בודדות, והתרשמתי שהם אנשים טובים. עם זאת, הם עשו טעות בהחלטתם. ה-BDS היא תנועת שחותרת תחת השלום במזרח התיכון ואף מעמיקה את הקיטוב. לדעתי, זאת גישה מוטעה". עוד הוסיף דה-בלאזיו: "לכן, אני חושב שבן וג'רי פעולים רבות לקידום הטוב, אבל הם עשו טעות והם צריכים לחזור בהם".

בינתיים, חברת האם "יוניליוור" מנסה לגלג את האחריות על ההחלטה ל"בן אנד ג'ריס", בטענה שמדובר בהחלטת דריקטוריון מותג הגלידות שבברלינגטון, ורמונט, שלו שמורה הזכות להחליט בענייני צדק חברתי ופוליטיקה. עוד מתפרש מכך כי יוניליוור רומזת כי שני מייסדיה היהודים של הרשת, בן כהן וג'רי גרינפילד, אחראים להחלטה.

גלידת בן אנד ג'ריס
גלידת בן אנד ג'ריס | צילום: רויטרס

כזכור, מותג הגלידות המוכר "בן אנד ג'ריס" השייך לחברת "יוניליוור" העולמית, הודיע אמש (שני) כי יפסיקו למכור את הגלידות "בשטחים הפלסטיניים הכבושים". ההחלטה מגיעה, על פי החברה, בשל "אי התאמה לערכי החברה" .