הורוביץ: "מצפים לנו חודשים ארוכים של מאבק בזן הדלתא"

שר הבריאות הזהיר בתדרוך גם מפני עלייה נוספת בחולים שמצבם יוגדר קשה: "נפתח אסטרטגיית חיים לצד הנגיף". מהחודש הבא: עד גיל 18 ומתחסני מנה שנייה יוכלו לקבל את חיסון פייזר והשאר במודרנה

זמן צפייה: 02:39

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום (רביעי) לעלייה בתחלואה והזהיר כי "אנחנו צפויים לראות עלייה בהדבקה, בתחלואה ובחולים הקשים" והוסיף כי "ייתכן כי יצוץ בעולם וריאנט אחר, כך שבכל מקרה אנחנו נפתח אסטרטגיה של חיים לצד הנגיף". בהתייחס לביקורת על התו הירוק והצעדים הננקטים, אמר הורוביץ כי "כל האירועים יפעלו באופן חופשי, התו הירוק לא יגביל תפוסה או גיל, אך ייערכו בדיקות בכניסה".

לדברי שר הבריאות, "בסבב הזה, לא יהיו הנחתות על ענפי המשק ללא שיח עם ראשי הענפים. נשמע את הצרכים ונבין ביחד איתם כיצד מצמצמים את התחלואה בזמן שהפגיעה במשק תהיה מינימאלית". בנושא שנת הלימודים הקרובה, עדכן: "אנחנו נערכים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ובאופן מלא תוך מעבר לבדיקות עצמיות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

היתקלות וירי חי: הצצה ליחידת השתולים הסודית

הותר לפרסום: יותם אוקון הוא המורה החשוד בעבירות מין בבת 13

היום השני ברציפות: יותר מ-1,300 מאומתים חדשים לקורונה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"אנחנו לא רוצים ליצור פאניקה אצל הציבור", הדגיש הורוביץ, והסביר כי בכדי לצמצם את מדדי התחלואה, יש להקפיד על ההנחיות שניתנו לציבור. "מי שמזלזל ולא עוטה מסכה או מפר הנחיות, מסכן את שגרת החיים שלו, של משפחתו ושל שכניו. עם זאת, לא יהיה שוטר בפתח אף בית של אדם מבודד".

לסיום, הורוביץ התייחס לאפשרות להגבלת הטיסות בנתב"ג ולתוכניות המשרד לשבוע הבא. "התחלואה בעולם משתוללת ולכן אנחנו נהדק את הטיסות בנתב"ג. גם מדינה שלא בסיכון כרגע - יכולה להשתנות", אמר. "בדיקות מהירות צפויות להתפרס ברחבי הארץ ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת בדיקות עצמיות במחיר שווה לכל נפש".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, במשרד הבריאות הודיעו לקופות החולים כי מתחילת החודש הבא רק בני 18-12 יוכלו להתחסן בחיסון פייזר, או מתחסני מנה שנייה. כל היתר יתחסנו בחיסוני מודרנה. בקופות החולים די הופתעו מההנחיה של משרד הבריאות, והסבירו כי נדרשת היערכות מיוחדת לקראת השינוע של חיסוני מודרנה.

גורמים המעורבים ברכש החיסונים גילו כי ייתכן שקיים קשר בין הלחץ שישראל מנסה להפעיל על חברת פייזר, על מנת שזו תשלח לכאן עוד חיסונים. כזכור, בעוד שבועות ספורים אמור להגיע ארצה משלוח של כ-200 אלף חיסונים חדשים לקראת החיסון השלישי.