דיווח: פייסבוק תיקנס ב-5 מיליארד דולרים בגין פגיעה בפרטיות

לפי כלי התקשורת בארה"ב, נציבות הסחר הפדרלית אישרה הסדר פשרה עם הרשת החברתית בעקבות פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", במסגרתה נאסף מידע פרטי על כ-87 מיליון משתמשים - והופרו זכויותיהם

זמן צפייה: 00:24

נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית (FTC) אישרה הלילה (שבת) הסדר פשרה עם פייסבוק, לפיו הרשת החברתית תשלם קנס בגובה של כחמישה מיליארד דולרים על מנת ליישב את החקירה שנפתחה נגדה בגין פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" - כך לפי דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית.

לפי הדיווחים, בהצבעה, שנערכה בחשאיות רבה, הצביעו שלושה חברי הנציבות בעד ההסדר ושניים נגד. התנאים הנוספים של ההסדר טרם נחשפו, והנושא הועבר למחלקת המשפטים האמריקנית, אך עדיין לא ברור מתי יאושר. יש לציין, כי בפייסבוק העריכו שגובה הקנס עלול להגיע לסכום דומה.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

התובעים במשפטו של אפשטיין: "שילם כדי להשפיע על עדים"

נסראללה איים: "כל ישראל נמצאת תחת טווח הטילים שלנו"

גיברלטר שחררה את 4 חברי הצוות שנתפסו על המכלית האיראנית

פייסבוק
פייסבוק | צילום: יח״צ

ההסדר שם קץ לחקירה נגד פייסבוק שהחלה במארס בשנה שעברה, לאחר שדווח כי חברת הייעוץ הפוליטי "קיימברידג' אנליטיקה", ששירותיה נשכרו בין היתר עבור קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנת 2016, אספה מידע על כ-87 מיליון משתמשים באמצעות אפליקציית שאלות אישיות שבה עשתה פייסבוק שימוש - והפרה את זכויות הפרטיות שלהם.

הקנס, שהוא הגבוה ביותר אי פעם שהטילה הנציבות בגין פגיעה בפרטיות, הוא הצעד המשמעותי ביותר עד כה נגד פייסבוק בעקבות סדרת תקלות שפגעו בפרטיות המשתמשים. בשנים האחרונות, הטיפול הלקוי במידע פרטי של משתמשים אף הביא עימו ניסיונות לקידום חקיקה בנושא, במטרה להגן בצורה יעילה יותר על מידע שנאסף על ידי חברות טכנולוגיה.