נסראללה איים: "כל ישראל נמצאת תחת טווח הטילים שלנו"

מזכ"ל חזבאללה נשא נאום לרגל ציון 13 שנים למלחמת לבנון השנייה וטען כי יש בידי הארגון מערך גדול של טילים מדויקים ומזל"טים. "ישראל עושה אלף חישובים לפני יציאה למלחמה"

Whatsapp Image 2019 07 12 At 2
מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה בריאיון לרגל ציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה | צילום: חדשות 13

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה ערך היום (שישי) ריאיון לרגל ציון 13 שנים למלחמת לבנון השנייה, במהלכו הוציא מפה והסביר על טווח הטילים של הארגון: "פעם אמרנו שאנחנו יכולים לפגוע במטרות מדרום לחיפה. היום אנחנו יכולים לומר שאם יש לישראל אתרים מדרום לאילת - אז גם בהם אנחנו יכולים לפגוע. כל ישראל נמצאת תחת טווח הטילים שלנו". כמו כן הוסיף כי "לאחר מלחמת לבנון השנייה, ישראל עושה אלף חישובים לפני יציאה למלחמה".

נסראללה הסביר באופן מפורט על המקטע שבין העיר נתניה לאשדוד לאורך החוף: "ישראל מחזיקה במקטע הזה את מרכזי הכוח שלה: שדה התעופה בן גוריון, המטכ"ל הישראלי, התעשייה האווירית והצבאית, תחנות חשמל מרכזיות ועוד". "יש לנו מספר גדול של טילים מדויקים שלא היו בידינו בשנת 2006. יש לנו גם ענף חזק וגדול של מזל"טים", המשיך מזכ"ל חזבאללה והוסיף: "יכול להיות שיש לנו או שאין לנו טילים נגד מטוסים - אך לומר באופן חד משמעי שאין לנו טילי נ"מ, זה לא מדויק. עלינו לשמור על ערפול מסוים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בכיר חזבאללה מזהיר: "בכל יום אנו מחזקים את יכולותינו"

דיווח: ארגנטינה תכריז על חזבאללה ארגון טרור - בשל בקשת ארה"ב

לראשונה: ארה"ב הטילה סנקציות על חברי פרלמנט של חזבאללה

חסן נסראללה בנאום לציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה בריאיון לרגל ציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה | צילום: חדשות 13

מזכ"ל חזבאללה התייחס לתקיפות המיוחסות לחיל האוויר הישראלי בסוריה ואמר: "נתניהו אומר לעם שלו שהוא מפציץ בסוריה כדי למנוע העברה של נשק מאיראן לסוריה, ואני אומר לו – הנשק הזה כבר הגיע ובמספרים גדולים לפני זמן רב". כמו כן, בנוגע לנוכחות האיראנית בסוריה אמר כי "שישראל תעשה מה שתרצה, איראן לא תצא מסוריה. זה הרצון של סוריה ושל הנשיא בשאר אל-אסד וגם רצונה של איראן עצמה".

נסראללה טען כי נוכחות חזבאללה בסוריה הולכת ופוחתת: "אנחנו מרדדים את כוחותינו באופן כללי לאחרונה בשל העובדה שהצבא הסורי התחזק ואינו צריך את אותה התמיכה שלנו כמו בעבר. עם זאת, במידה ויהיו זקוקים שוב לכוחותינו, אנחנו נחזור לסוריה ובכוחות מתוגברים".

Whatsapp Image 2019 07 12 At 2
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה בריאיון לרגל ציון 13 שנה למלחמת לבנון השנייה | צילום: חדשות 13

עוד התייחס נסראללה לתוכנית השלום של טראמפ: "'עסקת המאה' נשמה את נשימתה האחרונה כשטראמפ הכיר בירושלים בירת ישראל. לא קיים פלסטיני אחד שיסכים על עסקה שבה אתרי הקודש הנוצרים והמוסלמים של ירושלים יועברו לישראל".

על המתיחות הגוברת במפרץ אמר נסראללה: "טראמפ עצר את מתקפת התגובה על הפלת מטוס הסיור האמריקני לאחר שאיראן העבירה לארה"ב מסר דרך מדינה שלישית, לפיו איראן תתקיף מטרות אמריקניות במידה וארה"ב אכן תבצע את המתקפה המתוכננת".

לבסוף נסראללה הגיב לאפשרות שבה ישראל תחסל אותו: "חזבאללה אינו נסמך על אדם יחיד כלשהו, מוות של פעילים ואפילו של מזכ"לים קודמים הוא אירוע קשה אבל הוא לא הפיל ולא יפיל את ההתנגדות בלבנון. ישראל לא תצליח לנצח אותנו גם אם תפגע בי באופן אישי".

תומכי חזבאללה
תומכי חזבאללה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום דווח כי נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי צפוי לחתום על צו נשיאותי שיגדיר את חזבאללה ארגון טרור. כמו כן דווח כי ההכרזה נובעת מבקשה מפורשת של ממשל טראמפ.

כמו כן, בצעד תקדימי, ביום שלישי משרד האוצר האמריקני הודיע כי הטיל סנקציות על שלושה מאנשי חזבאללה, בהם שני חברי הפרלמנט הלבנוני בגין "ניצול מעמדם לקידום האג'נדה של הארגון ולפעילות בשם איראן".