ח"כ זוהר: החיבור עם כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי

יו"ר הקואליציה התייחס לקרע בממשלה לאחר שמפלגתו של גנץ תמכה בחוק חרף המשמעת הקואליציונית, והזהיר: "הגיע הזמן להחליט - ממשלה מתפקדת או בחירות" • ריבלין: "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות"

זמן צפייה: 05:14

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס היום (חמישי) לקרע שנוצר בממשלה לאחר שכחול לבן תמכו בחוק נגד טיפול המרה - בניגוד למשמעת הקואליציונית. "החיבור הפוליטי בינינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי", הזהיר זוהר. "המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה, מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית. הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות".

במקביל, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה לחברי הממשלה: "אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה. אני קורא לכולכם - התעשתו! חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה. מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף".את הדברים אמר במפגש הוקרה לעובדים הסוציאלים בתום שביתתם.

עוד בחדשות 13:

בתמיכת כחול לבן: החוק האוסר על טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית

בכירים בקואליציה מודים: סכנת בחירות ממשית – עוד השנה

אושר החוק שמאפשר לממשלה ליישם תקנות חירום – ללא אישור הכנסת

חבר הכנסת מיקי זוהר
חבר הכנסת מיקי זוהר | צילום: ערוץ הכנסת

אתמול הודו בכירים בקואליציה כי "יש סכנה מוחשית לבחירות - עוד השנה". אליהם הצטרף אחד מאנשיו של בנימין נתניהו, שטען כי "הסיכוי לבחירות הוא 50-50 - או כן או לא". הסוגיה תוכרע בימים הקרובים במסגרת הדיונים על התקציב.

בכחול לבן מאמינים כי בשלב זה, ראש הממשלה לא מעוניין בבחירות, כך שהם מקווים לקבל את תמיכתו בהצבעה על התקציב. מנגד, אנשיו של נתניהו טוענים כי יש להם רוב לאישור תקציב חד שנתי - גם בלי תמיכתו של גנץ, אולם הם מסרבים לפרט מיהם העריקים.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בינתיים, המתיחות בקואליציה הולכת וגוברת. המפלגות החרדיות כועסות גם על נתניהו - ששוחח עם אחד מהם הבוקר וטען בפניו שהחוק לאיסור טיפולי המרה לא צפוי לעבור. בפועל, החוק עבר, ונתניהו - יחד עם 12 חברי כנסת מהליכוד, כלל לא הגיעו להצבעה.

במקביל, כאמור, החרדים זועמים על גנץ - שעשה מאמצים על מנת שיציגו עימו חזית אחידה באשר לתקציב, ולדרוש מנתניהו תקציב דו שנתי, והבוקר, כידוע, הוא תמך בחוק ההמרה. צעד הוביל את יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן לתקוף את כחול לבן, ולומר: "ההתנהלות הקלוקלת של המפלגה בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו".