בתמיכת כחול לבן: החוק האוסר על טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית

משבר בקואליציה: כחול לבן הצביעה בעד הצעת החוק, לפיה אסור להעניק טיפול הממיר לכאורה נטייה מינית. הח"כים החרדים זעמו על המהלך. גנץ: "מקומם של טיפולי המרה מחוץ לחוק"

זמן צפייה: 01:46

הצעת החוק לפיה יש לאסור על טיפולי המרה עברה היום (רביעי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית, בתמיכת כחול לבן. הליכוד התנגדה להצעת החוק, ותמיכת כחול לבן עלולה לעורר משבר קואליציוני. חברי הכנסת החרדים זעמו על המהלך. ההצבעה הוכרעה ברוב של 42 תומכים ו-36 מתנגדים. גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הצביע בעד ההצעה.

לפני ההצבעה, כתב יו"ר כחול לבן בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות".

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס אף הוא למהלך, וכתב: "אף אדם לא זקוק להמרה. סטרייטים ולהט"בים, אתם טובים בדיוק כפי שאתם".

עוד בחדשות 13:

שיא במספר הנדבקים: 1,977 אנשים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה

תקופת הבידוד לנדבקים תקוצר: ההנחיות החדשות של משרד הבריאות

יו"ר ועדת הכנסת חבר הכנסת איתן גינזבורג כתב: "סיעת כחול לבן הצביעה היום בעד איסור על טיפולי המרה ואין גאה ממני על כך. הזוועה הנוראית הזו, שמתעללת ופוגעת בצעירים וצעירות ויוצרת נזקים לכל החיים, חייבת לחלוף מן העולם ואני שמח מאוד על שהתקדמנו צעד חשוב לכיוון הנכון".

מנגד, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן אמר: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית".

השר דודי אמסלם תקף במליאה את כחול לבן, ובפרט את השר ניסנקורן. "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומובילים לבחירות, זו חוצפה של גנץ ועזות מצח. אני מתבייש במה שעשיתם", הצהיר. "אתם נוהגים בחוסר יושר וחוסר הגינות. אנחנו סיכמנו בוועדת שרים לענייני חקיקה שזה לא עולה. מר שר המשפטים, אתה, יחד איתי, דחינו את זה. ולפני חמש דקות את המודעי לי. אתה לא מתבייש? אתה רוצה לקחת אותנו בכחש וכזב".

ניסנקורן בתגובה אמר לאמסלם כי "ראש הממשלה ידע על העמדה של כחול לבן לפני כמה שעות. דרעי ידע, גפני ידע, יו"ר הקואליציה ידע וחשבתי שגם אתה יודע. יותר מחצי מחברי הליכוד שהיו פה בחרו לא להצביע נגד החוק. אנחנו חתומים על הסכם שנחתם רק לפני מספר חודשים ונאמר בו תקציב דו שנתי. ההחלטה לעבור לתקציב חד שנתי תוך הפרסה של ההסכם הקואליציוני מדברת בעד עצמה".

בני גנץ וגבי אשכנזי בהצבעה על ביטול טיפולי ההמרה
בני גנץ וגבי אשכנזי בהצבעה על ביטול טיפולי ההמרה | צילום: ערוץ הכנסת

ד''ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה של ההסתדרות הרפואית, התייחס גם הוא לצעד: "הכנסת התעלתה מעל כל שיקול פוליטי, למען הצלת חייהם של 'מטופלים' רבים שנלקחו בשבי של 'מטפלים' פגאניים, שעברו על הכלל הראשון באתיקה הרפואית: ראשית אל תזיק. יש כאן קביעה חברתית וערכית שנותנת משנה תוקף לקביעה רפואית לפיה 'טיפולי המרה' חייבים להיעלם מהעולם".

גם יו"ר נעמת חגית פאר בירכה על אישור הצעת החוק: "טיפולי המרה הם פשע מתועב - ידע כל אדם שעליו להיות גאה במי שהוא ללא שום קשר לנטייתו המינית. ה׳טיפולים׳ הללו הם בבחינת התעללות נפשית המכוונת פעמים רבות כלפי צעירים וצעירות אשר נשארים מצולקים כל חייהם. הכנסת העבירה היום מסר ערכי חשוב של קבלה ושוויון אל מול כוחות אפלים וחשוכים".