בכירים בקואליציה מודים: סכנת בחירות ממשית - עוד השנה

חוק טיפולי ההמרה שעבר בקריאה טרומית עורר את זעמם של המפלגות החרדיות ויצר סערה בקואליציה. על רקע סכסוכן עם כחול לבן והליכוד, גורם בסביבת נתניהו טוען: "הסיכוי לבחירות הוא 50-50"

זמן צפייה: 05:14

בצל הסערה שהתעוררה הבוקר (רביעי) בכנסת לאחר שהחוק לאיסור טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית בתמיכת כחול לבן - בכירים בקואליציה הודו היום כי "יש סכנה מוחשית לבחירות - עוד השנה". אליהם הצטרף אחד מאנשיו של בנימין נתניהו, שטען כי "הסיכוי לבחירות הוא 50-50 - או כן או לא". הסוגיה תוכרע בימים הקרובים במסגרת הדיונים על התקציב.

בכחול לבן מאמינים כי בשלב זה, ראש הממשלה לא מעוניין בבחירות, כך שהם מקווים לקבל את תמיכתו בהצבעה על התקציב. מנגד, אנשיו של נתניהו טוענים כי יש להם רוב לאישור תקציב חד שנתי - גם בלי תמיכתו של גנץ, אולם הם מסרבים לפרט מיהם העריקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יהדות התורה מאיימת: נעלה להצבעה את פסקת ההתגברות

בתמיכת כחול לבן: החוק האוסר על טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית

רשמית: רוטנשטיינר וחזן מונו למאמני נבחרת ישראל בכדורגל

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

בינתיים, המתיחות בקואליציה הולכת וגוברת. המפלגות החרדיות כועסות גם על נתניהו - ששוחח עם אחד מהם הבוקר וטען בפניו שהחוק לאיסור טיפולי המרה לא צפוי לעבור. בפועל, החוק עבר, ונתניהו - יחד עם 12 חברי כנסת מהליכוד, כלל לא הגיעו להצבעה.

במקביל, כאמור, החרדים זועמים על גנץ - שעשה מאמצים על מנת שיציגו עימו חזית אחידה באשר לתקציב, ולדרוש מנתניהו תקציב דו שנתי, והבוקר, כידוע, הוא תמך בחוק ההמרה. צעד הוביל את יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן לתקוף את כחול לבן, ולומר: "ההתנהלות הקלוקלת של המפלגה בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה
בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

כאמור, הצעת החוק לפיה יש לאסור על טיפולי המרה עברה היום במליאת הכנסת בקריאה טרומית, בתמיכת כחול לבן - למרות התנגדות הליכוד. ההצבעה הוכרעה ברוב של 42 תומכים ו-36 מתנגדים. גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הצביע בעד ההצעה.

לפני ההצבעה, כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו כי "טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות".

השר דודי אמסלם תקף במליאה את כחול לבן, ובפרט את השר ניסנקורן. "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומובילים לבחירות, זו חוצפה של גנץ ועזות מצח. אני מתבייש במה שעשיתם", הצהיר. "אתם נוהגים בחוסר יושר וחוסר הגינות".