גלנט: "לפיד וגנץ מתחרים מי יוביל - מי יותר 'רק לא ביבי'"

שר החינוך טען בריאיון לחדשות 13 כי הליכוד מנסה למנוע בחירות, בעוד שבכחול לבן פועלים "כאופוזיציה בתוך הקואליציה". על מכירת המטוסים לאמירויות: "ארה"ב הבהירה שאין לזה קשר להסכם השלום"

זמן צפייה: 07:16

חמישה ימים לפיזור הממשלה: שר החינוך יואב גלנט התראיין הערב (רביעי) בחדשות 13 והאשים את חברי כחול לבן במשבר הפוליטי. לדבריו, "יש תחרות בין גנץ ללפיד על המונח 'רק לא ביבי' - מי יוביל את המחנה, בזמן שאנחנו עובדים בממשלה משותפת". עוד אמר השר גלנט כי "בחירות לא טובות למדינת ישראל ואני מפציר באנשי כחול לבן להגיע לחתום על התקציב - זה חיוני לטובת המדינה".

גלנט התייחס גם לרצון ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות יועץ משפטי לממשלה, על אף כתבי האישום שעומדים נגדו. לטענתו השר, "יש החלטה שמופיעה בהסכם הקולאיציוני שאומרת שתוקם וועדה שתבחן איך ממנים אנשים - זה נכון לראש שב"כ ומפכ"ל. כחול לבן לא מוכנים להקים את הוועדה - יש אופוזיציה בתוך הקולאיציה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מכירת המטוסים לאמירויות: השיחה החשאית מלשכת רה"מ למפקד חי"א

בכיר בליכוד: "הממשלה לא מתפקדת"; גנץ: "נתניהו רוצה בחירות"

שר החוץ הסעודי: "ההתנחלויות מכשילות את תהליך השלום עם ישראל"

יואב גלנט
יואב גלנט | צילום: חדשות 13

בנושא פתיחת הלימודים בצל מגפת הקורונה, אמר שר החינוך כי "ממשלת ישראל החליטה שב-1 בספטמבר תיפתח שנת הלימודים, וזה מה שהולך לקרות. המערכת מאוד מאורגנת ומסודרת. זה נושא של יציבות לילד ולמשפחתו וזה מרכיב הכרחי בכלכלה הישראלית".

לדברי גלנט, "אם אנחנו לא נתחיל בזמן יש לזה השפעה פסיכולוגית וכלכלית. אני מוביל מערכת חינוך מאוד מרוכבת ובאמצע יש ארגוני הורים ומורים ולכל אחד יש מה להגיד ומה שקובע זה התוצאה בשטח. אנחנו נעים על אוטוסטרדה כדי לפתוח את הלימודים".

שר החינוך התייחס גם לפרסומים, לפיהם כחלק מההסכם עם איחוד האמירויות נמכרו להם מטוסים קרב מתקדמים. לטענתו, "האמריקנים הבהירו שאין קשר בין הסכם השלום למכירת המטוסים. כל בנות הברית של ארצות הברית מקבלות ממנה טכנולוגיה, אבל היא השכילה כל השנים לשמור את היתרון של ישראל. זה הכול ספין כדי לפגוע פוליטית בהישג הגדול".