בכיר בליכוד: "הממשלה לא מתפקדת"; גנץ: "נתניהו רוצה בחירות"

בצל המחלוקת על התקציב, ושעות לאחר שוועדת הכספים לא הצביעה על דחייתו - בכיר במפלגה אמר כי "להמשיך במצב הקיים - יותר נורא מבחירות". גנץ אמר לראשי רשויות בעוטף כי רה"מ מעוניין בבחירות

זמן צפייה: 02:28

בכיר בליכוד אמר הערב (רביעי) לחדשות 13 כי הוא "ספקן באשר ליכולת למנוע בחירות", והוסיף כי "הממשלה הזאת לא מתפקדת. להמשיך במצב הקיים זה אפילו יותר נורא מבחירות". את הדברים אמר בצל המחלוקת על התקציב, ושעות בודדות לאחר שוועדת הכספים לא הצביעה על דחייתו בשל ויכוחים בין חברי הקואליציה. בתוך כך, במהלך פגישה עם ראשי רשויות מעוטף עזה, טען יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ כי "נתניהו רוצה בחירות".

כידוע, בהנחה שלא יעבור החוק לדחיית התקציב במאה ימים - בעוד חמישה ימים יפקע המועד האחרון והכנסת תתפזר. טרם הושגו הסכמות בין שני הצדדים בקואליציה, כאשר בליכוד ממשיכים לדרוש את ביטול ועדות האיתור לתפקידי מפתח שונים. בכחול לבן אומרים כי לפי שעה הפערים בין הצדדים גדולים, אבל עדיין ניתן להגיע להסכמות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לאונס בת 16 במלון באילת: נבדקת מעורבותם של 30 צעירים

בג"ץ דחה את עתירת תושבי רחביה נגד ההפגנות מול בית ראש הממשלה

מכת מדינה: חשד להתעללות נוספת בפעוטון בחיפה

שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ
שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עודד קרני, לע''מ

מוקדם יותר היום, במהלך הדיון בוועדת הכספים, אמר ח"כ צבי האוזר, מיוזמי הצעת החוק לדחיית התקציב כי "נותרו חמישה ימים, משוגעים - רדו מהגג ואל תהרסו את ישראל". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על ההשתהות: "בושה וחרפה שאין עדיין תקציב. זה חוסר אחריות של שני מנהיגים שהיו אמורים לשים בצד את השיקולים הפוליטיים".

בהמשך, בשל חוסר ההסכמות, בליכוד תקפו את כחול לבן: "הם שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בוועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מועד ההוכחה מתקרב והשטיקים והטריקים מתגברים. הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות. מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות.  כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: למנוע בחירות למען מיליון מובטלים, ולמען עם ישראל כפי שהתחייבה".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס