התוכנית הראשונה של השר פרץ: חלוקת תנ"ך לתלמידים בטקס בכותל

יו"ר איחוד מפלגות הימין מונה אך אתמול לתפקידו, והיום הוא חושף את צעדו הראשון בתור שר החינוך: כל תלמיד או תלמידה בכיתה ז' ישתתפו בטקס החלוקה באתר המורשת. "כל ילד בישראל שייך למסורת"

זמן צפייה: 01:10

הרב רפי פרץ, יו"ר איחוד מפלגות הימין, מונה רק אתמול לשר החינוך. הערב (שלישי) הבאנו לראשונה בחדשות 13 את תוכניתו הראשונה בתפקיד: הענקת ספר תנ"ך לכל התלמידים והתלמידות בישראל, בטקס מיוחד בכותל המערבי.

לפי התוכנית של השר פרץ, כל תלמיד בן 13 ותלמידה בת 12 בישראל, בכיתה ז', יגיעו לכותל, שם ייערך טקס מיוחד - שבמסגרתו יוענק להם ספר התנ"ך. לדבריו של השר פרץ, אין סיבה שלא להקדים את התוודעות הצעירים בישראל לספר התנ"ך ולהעמיק את ההיכרות שלהם עם המורשת היהודית. זאת, בדומה לטקס השבועה של חלק מהיחידות הלוחמות בצה"ל, כגון גולני או צנחנים, המתקיים אף הוא בכותל.

בריאיון לחדשות 13 לאחר טקס מיוחד בכותל, שבו חולקו ספרי תנ"ך לילדים מעפולה, אמר פרץ: "כל ילד בישראל ראוי שיהיה לו תנ"ך. כל ילד בישראל שייך למסורת, לשורשים ולזהות היהודית העמוקה הזאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הערכה: נתניהו ימנה את פרץ וסמוטריץ' לשרי החינוך והתחבורה

"הימין החילוני": רון קובי הקים מפלגה ויתמודד בבחירות הקרובות

פרץ מונה לשר החינוך – סמוטריץ' לשר התחבורה וחבר בקבינט

הכותל המערבי
הכותל המערבי | צילום: רויטרס

אתמול התייחס פרץ בריאיון לחדשות 13 להעברת הכסף הקטארי לרצועת עזה: "אסור לחמאס לקבל שום פרס, והוא צריך לדעת שאיתנו היד תהיה קשה. אעמוד על כך כחבר קבינט, וכח"כ. זאת, בעקבות מעשיהם - וכן כי בנינו טרם שבו הביתה".

ההסכמה להיות רק משקיף בקבינט, לדבריו, באה בעקבות דיון עם שר התחבורה הנכנס, בצלאל סמוטריץ': "דנו בחלוקת התיקים, ובצלאל הבין את החשיבות שאני רואה בחינוך. אני חושב שהוא איש ביצועים ממדרגה ראשונה ויהיה שר מעולה. לאור ההבנה והחברות בינינו, רציתי שיהיה בצד הפעיל של הקבינט".

שר החינוך החדש רפי פרץ בפגישה ראשונה עם מנכל משרד החינוך
שר החינוך החדש רפי פרץ בפגישה ראשונה עם מנכל משרד החינוך | צילום: חדשות 13

פרץ אף הגיב על מינויו החדש, ואמר "נאפשר מרחב לכל תלמיד, נשתדל שכל אחד ילמד את הדברים שהוא אוהב, שהילד לא יבחן על פי ציונים אלא על פי מכלול האישיות שלו, על פי המאמץ והעמדה הערכית הפנימית שלו. אנחנו רוצים להצמיח את הדור הבא של מדינת ישראל, מנהיגים, בנים נאמנים שישרתו בצה"ל".

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'
רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

"אני רוצה ללמוד את המשרד, אשמיע את החזון שלי ונמצא את הדרכים לקדם זאת. אני לא רואה את מקומי כאן רק לשלושה חודשים", סיכם השר.