הערכה: נתניהו ימנה את פרץ וסמוטריץ' לשרי החינוך והתחבורה

ראש הממשלה ייפגש מחר עם ראשי איחוד מפלגות הימין במשרדו בירושלים, וימנה את יו"ר הבית היהודי ויו"ר האיחוד הלאומי לשרים וחברי הקבינט המדיני-ביטחוני

נתניהו, הרב פרץ ובצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר (שני) עם ראשי איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', במשרד רה"מ בירושלים. על פי הערכות, נתניהו ימנה את יו"ר הבית היהודי לשר החינוך ואת יו"ר האיחוד הלאומי לשר התחבורה. כמו כן, הם צפויים להיות חברים בקבינט המדיני-ביטחוני.

ביום שלישי שעבר נפגש ראש הממשלה עם פרץ וסמוטריץ' בניסיון להשיג עמם סיכומים בנוגע לחלוקת התיקים בממשלת המעבר, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. נתניהו נענה לדרישת פרץ לקבל את תיק החינוך, וכעת הוא מנסה לגרום לסמוטריץ', שדרש כזכור את משרדי התחבורה והתפוצות, להסכים לקבל לידיו את תיקי התחבורה והעניינים האסטרטגיים. נתניהו, כזכור, מתנגד להעניק לסמוטריץ' את משרד התפוצות, בשל החשש כי הדבר יעורר ביקורת בקרב יהדות העולם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

תמה פגישת נתניהו, פרץ וסמוטריץ' – אין הבנות על חלוקת התיקים

סמוטריץ' נפגש עם נתניהו: דורש את משרדי התחבורה והתפוצות

פרץ מנמיך להבות: "אני וסמוטריץ' הולכים כתף אל כתף"

ח"כ סמוטריץ': אם הייתי חושב עשיתי משהו לא בסדר כבר הייתי מתקן מזמן"
ח"כ סמוטריץ': אם הייתי חושב עשיתי משהו לא בסדר כבר הייתי מתקן מזמן" | צילום: חדשות 10

גם יום לפני כן נועד נתניהו עם סמוטריץ', והבהיר לו כי הוא מטיל וטו על הדרישה לתיק התפוצות. זאת ברקע דברי סמוטריץ', שאמר כי "יש להשיב את משפט התורה", עמדה שעלולה להוות מכשול בקשר של ישראל עם יהדות התפוצות. במקום זאת, הציע נתניהו לסמוטריץ' את המשרד לעניינים אסטרטגיים, אותו צפוי השר גלעד ארדן לפנות בקרוב. סמוטריץ' הביע עניין בהצעה, אך המשא ומתן בנושא כאמור עדיין תקוע.

כזכור, סמוטריץ' דרש להתמנות לשר המשפטים, אך לפני כשבוע וחצי מינה נתניהו את ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים.

ח"כ סמוטריץ' בירך את אוחנה ותקף את נתניהו: "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה

במהלך חגיגות יום ירושלים במרכז הרב, אמר סמוטריץ' כי הוא מעוניין בתיק המשפטים וכי מפלגתו רוצה "להשיב את משפט התורה".  סמוטריץ' חזר על הדברים בריאיון לרשת ב'. "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך הם שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה", אמר. "אני סמוך ובטוח שעם ישראל יראה כמה משפט התורה הוא נכון, צודק, מוסרי והומני. זו מדינה יהודית, בעזרת ה' היא תחזור להתנהל כפי שפעלה בימי דוד ושלמה, על פי משפט התורה, כמובן בהתאמה לימינו אנו". לאחר שסירב במשך מספר ימים להגיב לאמירתו של סמוטריץ', כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה".