בעזרת "ארגוני חזית": ישראל פעלה לסגירת חשבונות של ארגוני BDS

בכירים במשרד לעניינים אסטרטגיים סיפרו לחדשות 13 כי אמצעי מימון של עשרות ארגוני חרם הושבתו באמצעות גופים שפנו לחברות למימון המונים - והתריעו על שימוש פסול בפלטפורמות • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:31

פרסום ראשון: בשנה האחרונה פעלה ישראל בחשאי בשיטה חדשה נגד ארגונים פרו-פלסטיניים שמקדמים חרמות נגד ישראל - ופגעה להם בכיס בעזרת "ארגוני חזית", כלומר ארגונים אזרחיים שאינם שייכים לממשלת ישראל אך הופעלו בחשאי על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים.

במהלך התקופה, נסגרו יותר מ-35 חשבונות גיוס תרומות של ארגוני ה-BDS, כתוצאה מכך שבמשרד לעניינים אסטרטגיים זיהו כי חלק גדול מהארגונים מגייסים כספים באמצעות פלטפורמות דיגיטליות דוגמת "PayPal" או באמצעות אפליקציות למימון המונים כמו "DonorBox" ו-"Democracy Engine".

בכירים במשרד סיפרו אמש (שני) לחדשות 13 כי בשנה האחרונה הצליח המשרד להביא לסגירתם של עשרות חשבונות כאלה באמצעות "ארגוני קש" יהודיים שהופעלו במיוחד למטרה זו. לעיתים היה זה ארגון יהודי בצרפת או בארצות הברית ולעיתים ארגון לא ממשלתי שעוסק במאבק נגד מימון טרור - לפעמים משרד עורכי דין ולפעמים לעיתונאים זרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

רה"מ על האצת העשרת האורניום: לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני

אוחנה: "הרשות השופטת היא הפחות דמוקרטית מבין השלוש"

יעלון על ההתנהלות בליכוד: גם חמאס נבחר בבחירות דמוקרטיות

הפגנת BDS
הפגנת BDS | צילום: חדשות 13

הגורמים שפעלו בחשאי מטעם המשרד לעניינים אסטרטגיים, פנו לחברות שמנהלות את פלטפורמות מימון ההמונים וגיוס התרומות, התריעו בפניהן על הפרה של תקנון האפליקציה מצד אותם ארגונים או על חשד למעורבותם של הארגונים בטרור. ביותר מ-35 מקרים כאמור, הוביל הדבר לסגירה של החשבון של אותו ארגון על ידי האפליקציות, וכאשר מדובר היה בארגונים עם תקציבים מצומצמים יחסית - הייתה זו פגיעה משמעותית ביכולת שלהם לפעול.

השר לעניינים אסטרטגיים ולביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר לחדשות 13 בתגובה: "אנחנו רואים היום במקורות שלנו שהארגונים האלו חטפו פגיעה מאוד משמעותית ביכולת הפעילות שלהם ובגיוס הכספים, ולמעשה עברו ממתקפה על ישראל למגננה על הזכות שלהם לפעול ולגייס כספים".