נתניהו לבנט: מוכן להיענות לבקשתך לכהן ראשון ברוטציה למשך שנה

יממה לתום המנדט, רה"מ כתב כי הוא נענה לדרישת יו"ר ימינה. בנוסף, חברי מפלגתו ישולבו "בתפקידים חשובים". בנט בתגובה: "לא ביקשתי את ראשות הממשלה, כרגע אין לך קואליציה בגלל סמוטריץ'"

זמן צפייה: 03:25

יממה לתום המנדט: ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שני) ליו"ר ימינה נפתלי בנט בדף הפייסבוק שלו וכתב כי "כדי למנוע ממשלת שמאל, אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת. חברי ימינה ישולבו בממשלה ובכנסת בתפקידים חשובים. ואם חלילה לא נקים ממשלה, אם כי לדעתי לא נגיע לזה, נרוץ ברשימה משולבת לכנסת כשכל מפלגה שומרת על זהותה וכוחה היחסי".

עוד כתב ראש הממשלה: "נוריד מעל הפרק את האופציה המסוכנת של ממשלת שמאל, וניצור את התנאים להצטרפות של סיעות וחברי כנסת נוספים לממשלת ימין. גם אם תשמעו מהם הצהרות לוחמניות שלא יצטרפו, אני יודע שאחרי שנפתלי בנט יתייצב בימין - אחרים יעשו זאת גם כן. הם יודעים שזה הדבר הנכון למדינה והם רק מחכים שבנט יעשה את הצעד הנכון. ולכן אני קורא לנפתלי בנט לחתום עוד היום על הסכם להקמת ממשלת ימין, ולהתחייב שלא יצטרף לשום ממשלה אחרת".

בפתח ישיבת סיעת ימינה בכנסת, יו"ר המפלגה נפתלי בנט הגיב להצעתו של נתניהו ואמר: "שמעתי את ההצעה של נתניהו, היא לא מובנת, לא ביקשתי את ראשות הממשלה, אלא הקמת הממשלה. אין לו אותה בגלל סמוטריץ'". עוד הוסיף בנט: "במקום להתאמץ ולכוון את הלחץ על מי שלא מוכן, ראש הממשלה תוקף את ימינה. לנתניהו פשוט אין ממשלה והוא מנסה להפיל את זה על ימינה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבקר המדינה הודיע: "אפתח בבדיקה מיוחדת על האסון במירון"

לאחר התערבות בג"ץ: הממשלה אישרה את מינוי השרים החסרים

הציונות הדתית מבהירה: לא נישען על תומכי מחבלים להרכבת הממשלה

זאת ועוד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר היום בנאום הפתיחה שלו: "אני רציתי להגיע לרגע שבו המנדט עובר אליי עם ממשלה סגורה. אף אחד לא עשה ויתורים ועבד קשה כמונו כדי שזה יקרה. התשתית מוכנה, אפשר להקים ממשלה". בהמשך הוסיף לפיד כי "לא אוותר על המנדט, הוא צריך ללכת אליי".

בהמשך, יו"ר סיעת תקווה חדשה גדעון סער נשא דברים גם הוא, והבהיר כי גם אם נתניהו יהיה שני ברוטציה עם לפיד - אין בכוונתו לחבור אליו לממשלת ימין. "גם תזוזה של נתניהו לשנה לתפקיד ראש הממשלה החליפי - אינה מה שמצביעי 'תקווה חדשה' הצביעו עבורו", אמר, "אלא הם הצביעו בעד שינוי. לכן, נמשיך לפעול כמיטב יכולתנו כדי למצות את הסיכוי לשינוי".

נפתלי בנט, יאיר לפיד
נפתלי בנט, יאיר לפיד | צילום: רויטרס

כזכור, אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ימינה בנט ערכו ביום חמישי שעבר פגישה חשאית. זאת, למרות שבמקרים הקודמים שבהם נפגשו השניים הודעה מטעמם פורסמה לתקשורת. בתוך כך, נציגי הליכוד הבהירו לנציגי ימינה כי גם אם לבסוף תקום ממשלה שבראשה יעמוד בנט - הליכוד עדיין תחזיק בתיק המשפטים.

בתוך כך, גורמים בגוש השינוי טענו אמש כי בנט "התחייב להמשיך את המשא ומתן אם יקבל את המנדט", כלשונם. כמו כן, כמה שעות לפני כן הבהיר יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעתו כי אין בכוונתו לחבור לנתניהו לממשלת ימין, שכן הוא מחויב לגוש השינוי. "גם אם ישאלו עוד מאות פעמים - התשובה היא אחת וברורה מאוד", אמר שר הביטחון. "דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו".

במקביל לכך, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', הבהיר מוקדם יותר היום כי "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית". זאת, ברקע דבריו של הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, לפיו יש להקים ממשלת מיעוט בראשות בנימין נתניהו בתמיכת מפגלת רע"ם מבחוץ.

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בנוסף, יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה נתניהו: "מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו".

זמן קצר אחרי ההתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, סמוטריץ' צייץ בטוויטר: "חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות אבל אין לי שום כוונה להתפטר. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי".