הציונות הדתית מבהירה: לא נישען על תומכי מחבלים להרכבת הממשלה

לאחר שאחד מבכירי הרבנים של המפלגה קרא להקמת קואליציה בעזרת הימנעות רע"ם, סמוטריץ' הדגיש כי לא חל שינוי בעמדת מפלגתו ותקף את רה"מ: "מצער שנתניהו פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו"

זמן צפייה: 01:17

ברקע דבריו של הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, לפיו יש להקים ממשלת מיעוט בראשות בנימין נתניהו בתמיכת מפגלת רע"ם מבחוץ, מפלגת הציונות בראשות בצלאל סמוטריץ' הבהירה הבוקר (שני) כי "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית". במקביל, גם הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות הדתית, הצטרף לעמדתו של הרב טאו והביע הבוקר תמיכה בהקמת ממשלת מיעוט של נתניהו בתמיכת רע"ם.

בנוסף, יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה נתניהו: "מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו". עוד נמסר מהמפלגה כי "סמוטריץ' הבהיר את הדברים אמש לראש הממשלה בפגישתם ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום בכל מקרה ובכל צד של המפה הפוליטית".

בפתח ישיבת מפלגתו של סמוטריץ' בכנסת, הוא אמר כי "הציונות הדתית איתנה בדעתה. אם נצטרך לשלם מחיר וללכת לאופוזיציה, נעשה זאת בראש מורם. לא נמכור את ערכינו. אני חוזר מהרב דרוקמן, יצאתי עם חיזוק חד משמעי בעמדה הזאת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות הפיגועים: בצה"ל החליטו לתגבר את הכוחות ביו"ש

"שמעתי את החרחור האחרון שלו": העדות המטלטלת של אחד הניצולים

פרסום ראשון: נתניהו ובנט ערכו פגישה חשאית בשבוע שעבר

יו''ר רע''ם מנסור עבאס
יו''ר רע''ם מנסור עבאס

כאמור, זמן קצר אחרי ההתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, סמוטריץ' צייץ בטוויטר: "חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות אבל אין לי שום כוונה להתפטר. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי".

הרב חיים דרוקמן ויו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'
הרב חיים דרוקמן ויו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: צילום מסך

כזכור, במכתב שפרסם אמש הרב טאו, הוא תקף את יריביו הפוליטיים של נתניהו ואמר: "השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה".

לבסוף כתב הרב: "ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו"גדול הוא קידוש ד' מחילול השם".