מבקר המדינה הודיע: "אפתח בבדיקה מיוחדת על האסון במירון"

לאחר הביקורת הציבורית הרבה, אנגלמן הכריז במסיבת עיתונאים כי יבחן את הנסיבות שהובילו לאירוע שבו נהרגו 45. "נבחן את התנהלותם של כלל הגורמים - מרמת מקבלי ההחלטות ועד דרגי השטח"

זמן צפייה: 01:38

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע הבוקר (שני) כי יפתח בבדיקה מיוחדת לחקירת האסון בהר מירון שגרם למותם של 45 בני אדם. "מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו ועתה מוטל עלינו לבחון ולדאוג כיצד היה אפשר למנוע אירוע זה", אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך. "נבחן את התנהלותם של כלל הגורמים - מרמת מקבלי ההחלטות ועד דרגי השטח, מערכת אכיפת החוק וגורמי החירום".

לדברי מבקר המדינה, הבדיקה תעסוק בשני מישורים נוספים - טיפול במתחם במהלך השנים ובכלל זה הפעולות שננקטו לתיקון הליקויים שעלו בדוח מבקר המדינה, וראייה רוחבית כיצד מקיימים ומסדירים אירועים המוניים ודתיים במדינת ישראל. לצורך מניעת אסון בגודל כזה בעתיד. "חובתנו לבדוק את האירוע ואת מה שקדם לו. יש לנו מחוייבות לבדוק זאת ללא כחל וסרק", אמר אנגלמן.

האסון בהר מירון
האסון בהר מירון | צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

"בשל הנסיבות, נדרשת ביקורת ייחודית שתבחן את הכשלים שהובילו לאסון האזרחי הגדול של השנים האחרונות. ככלל שיעלו דברים באחריות אישית, זה יבוא לידי ביטוי תוך התייחסות אישית לאחראים", המשיך המבקר. "העניין יועבר ליועץ המשפטי לממשלה לבחינתו. אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית, אבחן את הרלוונטיות של ביקורת המדינה במקביל לפעילותה של הוועדה".בהמשך, ענה המבקר לשאלת חדשות 13, וסיפר כי "נתניהו או גורם מטעמו לא דיברו איתי, הפעם האחרונה ששוחחתי עם ראש הממשלה הייתה לפני כמעט שנה".

כאמור, ביום שישי בשבוע שעבר נהרגו 45 בני אדם שהגיעו להשתתף בהילולה המסורתית בהר מירון, בעקבות תשתיות לקויות במתחם. כמו כן, יותר מ-150 איש נפצעו. בעקבות האירוע עלתה ביקורת ציבורית רבה וקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בטענה כי הדרג המדיני העלים עין מהליקויים באתר, למרות האזהרות הרבות.