משרד החוץ נגד האיחוד האירופי: "האיומים כלפי ישראל - מוזרים"

לאחר ששר החוץ של האיחוד הביע התנגדות לסיפוח, הודיע המשרד הישראלי כי העובדה שדבריו מגיעים לאחר פגישותיו באיראן היא "מצערת". "זו הדרך הטובה ביותר לצמצום מעורבות הארגון בתהליך השלום"

זמן צפייה: 00:53

משרד החוץ הישראלי התייחס היום (שלישי) לדברי שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, וכינה אותם "מוזרים". בהודעת המשרד נכתב כי "העבודה שהשר בחר להשתמש בשפת איומים כלפי ישראל זמן קצר כל כך אחרי פגישותיו באיראן - מצערת ומוזרה. מדיניות זו היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שתפקיד האיחוד האירופי בכל תהליך שלום יצטמצם".

מוקדם יותר היום אמר שר החוץ של האיחוד האירופי כי בארגונו "מודאגים במיוחד מהצהרות ישראל על סיפוח חלקים בגדה המערבית", והוסיף כי "יישום הצעדים לא יעבור ללא תגובה". כמו כן, הוא התייחס לתוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר ש"בעיות לא פתורות חייבות להיפתר דרך משא ומתן בין שני הצדדים", ואף ציין כי היוזמה "חורגת מההסכמים הבין-לאומיים הקבועים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בישול ממושך ושטיפת ידיים: כך תצמצמו את הסיכון להידבק בקורונה

השוטר שירה למוות בסלומון טקה הואשם בגרימת מוות ברשלנות

בידי המשטרה עדויות לשיחות בין כחלון לכרייף – לפני מינויה

בניין האיחוד האירופי
בניין האיחוד האירופי | צילום: GettyImages/אימג'בנק

ביום שישי, שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, התייחס גם הוא לסוגיית הסיפוח ואמר כי "בריטניה מודאגת מהדיווחים על האפשרות שישראל תפעל לסיפוח שטחים בגדה המערבית - כל צעד חד צדדי יהווה נזק למאמץ לחדש את המשא ומתן, והוא יהיה מנוגד לחוק הבין-לאומי", הוסיף ראב. "כל שינוי בסטטוס קוו לא יכול להתבצע ללא הסכם עם הפלסטינים".

באותו היום תקף נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן את מדינות ערב שלא התנגדו לתוכנית השלום האמריקנית ואמר כי "מדינות ערב שתומכות בהסכם בוגדות בירושלים, בוגדות באנשים שלהן ובוגדות באנושות כולה". זאת, ברקע המחלוקת בעולם הערבי בנוגע לעסקה.

דגלי האיחוד האירופי
דגלי האיחוד האירופי | צילום: רויטרס

בד בבד, עבדאללה מלך ירדן שוחח בטלפון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך השיחה הדגיש מלך ירדן כי "עמאן עומדת לצד העם הפלסטיני ותומכת בעמדתו הצודקת מול הצפוי להתרחש עד שתוקם המדינה הפלסטינית העצמאית והריבונית שבירתה מזרח ירושלים". אבו מאזן הודה למלך ירדן על דבריו, שמשקפים את הקשר בין שני העמים - כך נמסר מרמאללה.