האיחוד האירופי מאיים: "אם ישראל תבצע סיפוח - נגיב למהלך"

שר החוץ של האיחוד ג'וזף בורל הצהיר כי "בארגון מודאגים במיוחד מההצהרות על החלת ריבונות על חלקים בגדה המערבית". על תוכנית השלום של טראמפ: "חריגה מההסכמים הבין-לאומיים הקבועים"

זמן צפייה: 00:53

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר היום (שלישי) כי באיחוד "מודאגים במיוחד מהצהרות ישראל על סיפוח חלקים בגדה המערבית", והוסיף כי "יישום הצעדים לא יעבור ללא תגובה".

כמו כן, הוא התייחס לתוכנית השלום של טראמפ ואמר ש"בעיות לא פתורות חייבות להיפתר דרך משא ומתן בין שני הצדדים", וגם ביקר את התוכנית ואמר שהיא חורגת מההסכמים הבין-לאומיים הקבועים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שר החוץ הבריטי: "מודאגים מהאפשרות שישראל תפעל לסיפוח שטחים"

בכירים בלשכת רה"מ: המחלוקת על סיפוח מיידי – עקב אי הבנה

קושנר: מקווה שישראל תחכה עם הסיפוח עד לאחר הבחירות

בניין האיחוד האירופי
בניין האיחוד האירופי | צילום: GettyImages/אימג'בנק

ביום שישי, שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, התייחס גם הוא לסוגיית הסיפוח ואמר כי "בריטניה מודאגת מהדיווחים על האפשרות שישראל תפעל לסיפוח שטחים בגדה המערבית". את הדברים אמר שלושה ימים לאחר הצגת תוכנית המאה, המאפשרת לישראל להחיל ריבונות על בקעת הירדן ויהודה ושומרון, ללא סיכום עם הפלסטינים.

"כל צעד חד צדדי יהווה נזק למאמץ לחדש את המשא ומתן, והוא יהיה מנוגד לחוק הבין-לאומי", הוסיף ראב. "כל שינוי בסטטוס קוו לא יכול להתבצע ללא הסכם עם הפלסטינים".

אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית | צילום: רויטרס

מוקדם יותר באות יום, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף את מדינות ערב שלא התנגדו לתוכנית השלום האמריקנית ואמר כי "מדינות ערב שתומכות בהסכם בוגדות בירושלים, בוגדות באנשים שלהן ובוגדות באנושות כולה". זאת, ברקע המחלוקת בעולם הערבי בנוגע לעסקה.

בד בבד, עבדאללה מלך ירדן שוחח בטלפון עם יור הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך השיחה הדגיש מלך ירדן כי "עמאן עומדת לצד העם הפלסטיני ותומכת בעמדתו הצודקת מול הצפוי להתרחש עד שתוקם המדינה הפלסטינית העצמאית והריבונית שבירתה מזרח ירושלים. אבו מאזן הודה למלך ירדן על דבריו, שמשקפים את הקשר בין שני העמים - כך נמסר מרמאללה.