גנץ דורש מנתניהו: הבא לאישור הממשלה מחר מינוי פרקליט מדינה

לאחר שמנדלבליט דרש מהשניים לפעול בנושא, מנכ"ל משרד רה"מ החליפי ביקש ממזכיר הממשלה להעלות להצבעה בישיבה הקרובה את מינויו של איסמן וכן את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים המיועד שימי בראון

זמן צפייה: 00:20

יו"ר כחול לבן בני גנץ דרש היום (ראשון) מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לאישור הממשלה כבר בישיבה מחר את מינויים של פרקליט המדינה המיועד עמית איסמן וכן את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים המיועד עו"ד שימי בראון. זאת, באמצעות מכתב ששלח מנכ"ל משרדו הוד בצר למזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

אתמול, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שלח מכתב לנתניהו ולגנץ, שבו הודיע כי עליהם לאייש מיד את המשרות הבכירות שטרם אוישו. "יש להצר על מצב בלתי רצוי זה, ההתנהלות חותרת תחת עקרונות מרכזיים בעבודת הממשלה".

לעוד כתבות בנושא:

"תסגרי את הרגליים": עדות המתלוננת על פרקליט המדינה המיועד

מנדלבליט למקורביו: "צריך שינוי בפרקליטות, איסמן יביא שקיפות"

בג"ץ לממשלה: מני מנכ"ל למשרד המשפטים לא יאוחר מסוף דצמבר

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

כמו כן, מנדלבליט הורה לנתניהו להעביר את סמכויותיו ביחס למינויים במערכת אכיפת החוק לשר אחר, זאת מכיוון שהוא מנוע מלעסוק בהם. עוד כתב היועץ המשפטי לממשלה כי "יש לפעול במהירות הראויה להשלמת המינויים, על מנת להמנע מחזרה על המצב בו בית המשפט נאלץ, בלית ברירה, לחייב את הממשלה בצו שיפוטי".

עוד התריע מנדלבליט במכתבו כי "ככל שלא יקודם איוש קבע למשרות, יקום קושי רב להגן על היעדר הפעולה מצד הממשלה בהליכים משפטיים העוסקים במינויים אלו".

עו''ד עמית איסמן | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום חמישי הוציאו שופטי בג"ץ צו המורה לממשלה למנות מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים לא יאוחר מסוף דצמבר. "חלפו שנה ושלושה חודשים מאז תמה כהונתה של מנכ"לית משרד המשפטים, ועד עתה לא מונה מנכ"ל של קבע למשרד", נכתב בצו. "מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע - במהירות הראויה".

זאת ועוד, לפני כשבועיים הוציאו שופטי בג"ץ צו מוחלט לממשלה, ודרשו לקדם את מינוי המפכ"ל. "חלפו שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם", נכתב בצו. "נוכח זאת ניתן הצו שמורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".