מנדלבליט לנתניהו וגנץ: "יש לפעול בהקדם למינוי משרות בכירות"

היועמ"ש שיגר מכתב חריף לרה"מ ולרה"מ החליפי, והצהיר כי עליהם לקדם את הליך איוש התפקידים הבכירים. "יש להימנע מהמצב הבלתי רצוי, בו ביהמ"ש נאלץ להורות לממשלה להפעיל את סמכויותיה"

בני גנץ, אביחי מנדלבליט, בנימין נתניהו
בני גנץ, אביחי מנדלבליט, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, בו הודיע כי עליהם לאייש מיד את המשרות הבכירות שטרם אוישו, כך נודע הערב (שבת). "יש להצר על מצב בלתי רצוי זה, ההתנהלות חותרת תחת עקרונות מרכזיים בעבודת הממשלה".

כמו כן, מנדלבליט הורה לנתניהו להעביר את סמכויותיו ביחס למינויים במערכת אכיפת החוק לשר אחר, זאת מכיוון שהוא מנוע מלעסוק בהם. עוד כתב היועץ המשפטי לממשלה כי "יש לפעול במהירות הראויה להשלמת המינויים, על מנת להמנע מחזרה על המצב בו בית המשפט נאלץ, בלית ברירה, לחייב את הממשלה בצו שיפוטי".

כתתבות נוספות בחדשות 13 >>

גדעון סער: "אם נתניהו ירכיב ממשלה – אשב באופוזיציה"

יום קטלני בדרכים: שני צעירים וילד נהרגו בתאונות ברחבי הארץ

ישראל ובהוטן חתמו על כינון יחסים דיפלומטיים: "אבן דרך נוספת"

משרד המשפטים
משרד המשפטים | צילום: חדשות 13

עוד התריע מנדלבליט במכתבו כי "ככל שלא יקודם איוש קבע למשרות, יקום קושי רב להגן על העדר הפעולה מצד הממשלה בהליכים משפטיים העוסקים במינויים אלו".

כזכור, שלשום הוציאו שופטי בג"ץ צו המורה לממשלה למנות מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים לא יאוחר מסוף דצמבר. "חלפו שנה ושלושה חודשים מאז תמה כהונתה של מנכ"לית משרד המשפטים, ועד עתה לא מונה מנכ"ל של קבע למשרד", נכתב בצו. "מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע - במהירות הראויה".

זאת ועוד, לפני כשבועיים הוציאו שופטי בג"ץ צו מוחלט לממשלה, ודרשו לקדם את מינוי המפכ"ל. "חלפו שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם", נכתב בצו. "נוכח זאת ניתן הצו שמורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".