"תסגרי את הרגליים": עדות המתלוננת על פרקליט המדינה המיועד

במסגרת הבדיקה שנעשתה בעניין עמית איסמן טרם ההחלטה להמליץ עליו לתפקיד, צוטטו התבטאויות בעייתיות - שנטען כי הפנה עורך הדין כלפי עובדות שונות. "אני מתחיל להזיע, אני לא אתאר לכם איפה"

זמן צפייה: 03:37

במסגרת הבדיקה שנעשתה בעניינו של עו"ד עמית איסמן, בטרם החלטת הוועדה להמליץ עליו לתפקיד פרקליט המדינה, עלו טענות על אמירות בעייתיות - שלפי המתלוננת נגד איסמן, הוא הפנה כלפי עובדות שונות.

לטענת המתלוננת, איסמן אמר: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון?", כשקם להדליק את המזגן, טענה, אמר איסמן: "אני מדליק את המזגן, אני מתחיל להזיע, אני לא אתאר לכם איפה". במסגרת דיון על תיק עבירות מין אמר, לדברי המתלוננת: "אני צריך להבין, כשאני או פרקליט אחר תופס לך את החזה", כמו גם "אם אני אונס אותך על השולחן".

בנוסף טענה המתלוננת כי איסמן אמר לנשים אחרות את המשפטים הבאים: לפרקליטה שרצה לדעת אם היא בהריון אמר "נו, האריה כבר קפץ על הארנבת?", לעורכת דין אחרת אמר כאמור "האם יש לך בארון חוטיני מנומר" ולפרקליטה שהייתה בהריון אמר: "תסגרי את הרגליים ואל תלדי עד שאת לא מסיימת את תיק ההכנה". המתלוננת טענה גם לקשר לא ראוי של איסמן עם עורכת דין תחתיו, אבל סירבה למסור שמות של עובדות ששמעו את הדברים.

עוד בחדשות 13:

מנדלבליט למקורביו: "צריך שינוי בפרקליטות, איסמן יביא שקיפות"

ניסנקורן לאיסמן: תוכל לכהן כפרקליט המדינה למרות אמירותיך

עו''ד עמית אייסמן | צילום: חדשות 13

נחקרו כמה עובדות בעניין זה, ולרוב הגדול של האמירות לא נמצאה הצלבה בעדויותיהן. עם זאת, כמה עובדות פנו ליושבת ראש ועדת הפרקליטים וטענו כי לא שיתפו פעולה עם החקירה כיוון שחששו שאיסמן ייפרע מהן בהיותו פרקליט המחוז דאז.

איסמן עצמו נחקר והכחיש כמעט את כל האמירות שיוחסו לו, וכן אותה מערכת היחסים כביכול. נוסף על כך, אחת העובדות בפרקליטות העידה שהמתלוננת אמרה לה כי אם איסמן יזיז אותה מחדרה, כפי שהתכוון לעשות, היא תגיש תלונה על הטרדה מינית.

נדמה שאכן נעשתה חקירה יסודית בעניינו של איסמן, אבל לא נמצאו ראיות חזקות נגדו - או כי אין כאלה, או מכיוון שפרקליטות, שמסבירות השכם והערב שחובת כולנו להעיד אמת, לא רצו להעיד. איסמן קיבל הערה ממנכ"לית משרד המשפטים על שתיים מהאמירות בלבד ובכך הסתיימה הפרשה.

עו''ד עמית אייסמן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחס למינוי הצפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובשיחות סגורות אמר: "צריך לעשות שינוי בפרקליטות מבחינת מענה לשחיקה באמון הציבור, איסמן יביא איתו שקיפות ופתיחות".

עוד קודם לכן נפגש שר המשפטים אבי ניסנקורן עם איסמן, והבהיר כי אמירותיו בעלות האופי המיני אינן מקובלות. "ניסנקורן הדגיש כי אמירות מסוג זה אינן מקובלות ואין להן כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי", נמסר מטעמו של שר המשפטים. "בעניין זה ציין השר את חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, וסברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני 6 ו-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה.