נערכים לבחירות? ח"כ קרעי מהליכוד יוזם - הורדת אחוז החסימה

חבר הכנסת מתכוון לקדם הצעת חוק שתוריד את הרף המאפשר למפלגות להיכנס לכנסת מ-3.25% מקולות הבוחרים – ל-2% בלבד. המטרה: חיזוק גוש הימין ע"י מפלגות קטנות. קרעי בונה על תמיכת סיעות קטנות

זמן צפייה: 01:05

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד מתכווון להגיש הצעת חוק חדשה, לפיה אחוז החסימה למפלגות ירד מ-3.25% ל-2% בלבד, זאת במטרה לאפשר למפלגות קטנות לעבור את רף הכניסה לכנסת - ובכך הוא מקווה לחזק את גוש הימין כולו.

אומנם יש עוד כמה חודשים עד לנקודת היציאה לבחירות, אבל הסיבה שהצעת החוק מוגשת כעת היא על מנת שיחלפו 45 ימים מרגע ההגשה עד שניתן יהיה לקדם אותה. בליכוד לא בונים על תמיכה של חברי מפלגת כחול לבן, אלא דווקא על תמיכתן של המפלגות הקטנות יותר כמו הסיעות הערביות, מרצ או דרך ארץ. חלקן עשויות לתמוך, אחרות טרם גיבשו עמדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "40% מהמאומתים חרדים; אם אדלשטיין יבקש שאשאר – אשקול"

גופת תינוק אותרה סמוך לבית עלמין בחיפה – המשטרה פתחה בחקירה

המשנה ליועמ"ש: נתניהו לא בניגוד עניינים בעיסוק בהפגנות

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד
חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד | צילום: חדשות 13

עד כה היו כמה חברי כנסת אחרים - ואפילו ראש הממשלה בעצמו, שניסו לקדם הצעת חוק כזו - אך ללא הצלחה. כעת, הרעיון עשוי להיות רלוונטי רק אם יתממש תרחיש היציאה לבחירות לקראת סוף דצמבר.

מוקדם יותר הבוקר אמר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר כי בחירות הן מהלך בלתי נמנע, זאת בשל החיכוכים בממשלה בין הליכוד לכחול לבן. בריאיון לגל"צ סיפר זוהר כי הוא חושב שיהיו בחירות - הוא רק לא יודע מתי, והוסיף: "צריך לזכור שלנהל מערכת בחירות תוך כדי משבר קורונה זה קשה עד בלתי אפשרי. להמשיך בדרך הזו עם כחול לבן זה לא יעיל ולא מועיל, בטח לא לציבור הישראלי. ראש הממשלה יצטרך לשנות גישה בעניין הזה".