המשנה ליועמ"ש: נתניהו לא בניגוד עניינים בעיסוק בהפגנות

דינה זילבר השיבה לעתירה לבג"ץ לפיה יש למנוע מרה"מ לעסוק בהגבלת ההפגנות, וטענה שאין מקום לעשות זאת, מאחר שהוא אינו בניגוד עניינים מיוחד או שונה משאר שרי הממשלה

זמן צפייה: 02:35

דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הצהירה היום (חמישי) כי אין להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבלה בנושא עיסוקו בהגבלת ההפגנות, בטענה שאין לו ניגוד עניינים שונה משאר שרי הממשלה שעוסקים בדבר. זאת, בתשובה לעתירה לבג"ץ לפיה יש לאסור על נתניהו לעסוק בהפגנות שכן הוא נאשם בשוחד והמחאה מכוונת אליו ישירות.

"בהינתן העובדה שהממשלה מורכבת ממילא מנבחרי ציבור – אין מנוס מהמסקנה שבנסיבות מסוימות מעורבותה בנושא היא בלתי נמנעת", כתבה זילבר לעורכת הדין דפנה הולץ לכנר, שהגישה את העתירה. "מטעם זה, איננו סבורים שניתן לקבוע כי מתקיים ניגוד עניינים טבוע המגביל מניה וביה את מעורבותו של הדרג המיניסטריאלי בהחלטה מסוג זה, או בהליך חקיקה כנטען בפנייתך".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"גם בכל הנוגע להגבלות על ההפגנות בתקופה הנוכחית, לא מצאנו כי מתעורר ניגוד עניינים בעניינו של ראש הממשלה, אשר מצדיק מגבלות בעניין", סיכמה.

עו"ד דפנה הולץ לכנר, המייצגת את קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" בבג"ץ ניגוד העניינים של נתניהו, מסרה בתגובה: "מאכזב מאד ואף מקומם שהיועץ המשפטי לממשלה בוחר לעצום את עיניו ולהתעלם מניגוד העניינים הבוטה של נתניהו, המעורב עד צוואר בהגבלת ההפגנות שמכוונות כלפיו אישית. בניגוד להתפלפלות המשפטית שנוקט היועץ כדי לברוח מהנושא, לא מדובר במקרה תיאורטי לגבי 'נבחרי ציבור' אלא באירוע חמור ויוצא דופן, הנוגע לראש ממשלת ישראל באופן אישי - ולא סתם, אלא ראש ממשלה הנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים - המנסה לסכל באמצעות חקיקה את המחאה נגדו. האירוע הזה מצטרף לשורה ארוכה של פעולות מהחודשים האחרונים שבהן פועל נתניהו בניגוד עניינים חריף בהסתה מול מערכת אכיפת החוק והמפגינים. השיקולים הזרים בהתנהלות נתניהו זועקים לשמים, ותגובת היועץ היא צעד נוסף ברפיונם של שומרי הסף בהגנה על המשטר הדמוקרטי בישראל".

דינה זילבר
דינה זילבר | צילום: חדשות 13