בג"ץ דן בעתירות נגד ממשלת הרוטציה ותפקיד ראש ממשלה חליפי

הנשיאה חיות, המשנה מלצר והשופט הנדל דנו בעתירות שמבקשות לבטל סעיפים בהסכם הקואליציוני, בטענה כי אינם חוקיים. הדיון הועבר בשידור חי. התנועה לאיכות השלטון: לביהמ"ש יש סמכות לדון בכך

זמן צפייה: 00:33

בג"ץ דן היום (שלישי) בעתירות המבקשות לבטל סעיפים בהסכם הקואליציוני, בהם תפקיד ראש הממשלה החליפי והסכם הרוטציה, בטענה כי אינם חוקיים. הדיון התקיים בפני נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר והשופט ניל הנדל. הדיון הועבר בשידור חי.

בפתח הדיון אמרה חיות כי "טענת הסף אומרת שבית המשפט מעולם לא ביטל חוק יסוד או תיקון לחוק יסוד. אין אף פסק דין שקובע דבר כזה. השאלה היא אם במצב כזה יש מקום לביקורת שיפוטית על תיקון לחוק יסוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הישג לטראמפ שבוע לפני הבחירות: המועמדת שלו הושבעה לעליון

780 נדבקים ביממה; שיעור הבדיקות החיוביות – הנמוך זה 4 חודשים

חשד לרצח בצפון: צעיר בן 20 נורה למוות בירכא

בג''ץ דן בנושא ראש הממשלה החליפי
בג''ץ דן בנושא ראש הממשלה החליפי | צילום: לע''מ

בהמשך, נזפה חיות בנציג התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא ואמרה לו כי הטיעונים שלו הם פוליטיים. "אדוני צריך להגיד טיעון משפטי - מדוע לטענתך התיקון פוגע בלב ליבה של הדמוקרטיה. היו כבר דברים מעולם, ממשלת רוטציה".

במהלך הדיון, אמר נציג הפרקליטות, ענר הלמן, כי "הדיון שונה מכל הדיונים התיאורטיים שהוזכרו על ידי העותרים ששוללים את אופיה הדמוקרטי של המדינה, לדוגמא ביטול הבחירות". בתגובה לדבריו, אמר השופט מלצר: "הבעיה היא שבזמן האחרון הדוגמאות התיאורטיות מתחילות להתממש".