780 נדבקים ביממה; שיעור הבדיקות החיוביות – הנמוך זה 4 חודשים

משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו כ-38 אלף בדיקות, מהן רק 2.2% היו חיוביות. 467 חולים במצב קשה, מהם 193 מונשמים. מניין המתים עלה ל-2,452. בישראל פחות מ-13 אלף נשאי קורונה מאובחנים

זמן צפייה: 00:20

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 780 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף הקורונה. כ-38 אלף בדיקות בוצעו אתמול, מהן רק 2.2% היו חיוביות - השיעור הנמוך ביותר מאז 21 ביוני. כעת, בישראל פחות מ-13 אלף נשאי קורונה פעילים.

עוד עולה מהנתונים כי 467 חולים במצב קשה, מהם 193 מונשמים. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 869 בני אדם, מהם 128 במצב בינוני. בד בבד, מניין המתים בישראל מפרוץ המגפה עלה ל-2,452.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הקבינט אישר: צהרונים לכיתות א'-ב' ומספרות ישובו לפעילות

הישג לטראמפ שבוע לפני הבחירות: המועמדת שלו הושבעה לעליון

חשד לרצח בצפון: צעיר בן 20 נורה למוות בירכא

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

אמש, סיכם קבינט הקורונה בתום שעות של דיונים כי מיום ראשון בתי הספר ישובו לפעילות בכיתות הנמוכות - א' ו-ב' יחזרו ללימודים בחצאי שבוע, כך שחצי מהתלמידים ילמדו בימים ראשון עד שלישי, והחצי השני בימים רביעי עד שישי. הצהרונים לכיתות א'-ב' ייפתחו גם הם במתכונת לפיה ילדים מקפסולות שונות יוכלו להתערבב. כיתות ג'-ד' ישובו ללימודים בקפסולות כפי שהוסכם.

המספרות ומכוני היופי ישובו לפעילות גם כן ביום ראשון. ההחלטה על פתיחת חנויות הרחוב והצימרים נדחתה לדיון הקבינט שייערך ביום חמישי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, בדומה לרוב השרים, הצביעו בעד ההקלות עליהן סוכם. שר האוצר ישראל כ"ץ הצביע נגד מפני שהתוכנית לא כללה את חנויות הרחוב. שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יולי אדלשטיין התנגדו גם הם.

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

"זה מורכב מדי", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "אנחנו צריכים לקבל החלטה ואם עומדים במדדים - עוברים לשלב הבא". לדבריו, אם יכריזו על פתיחת חנויות הרחוב, "הנתונים יעלו ונצטרך לסגור אותם - והציבור לא יקבל את זה".

השר הוסיף כי לתחושתו, אנחנו "בשלב מוקדם של התוכנית - ואם נקבל פתיחת מסחר וצימרים, אני לא אדע לתמוך בזה. זה לא בהצעה של משרד הבריאות ואנחנו משחקים באש. אם נפתח את המסחר, זה פתח להרבה מאוד צרות ולעצירת השלבים.

אז, שר האוצר ישראל כ"ץ יצא נגד אדלשטיין, ותקף: "ההתנגדות של משרד הבריאות צפויה. גם שר הבריאות יכול להגמיש עמדות כמו שכולנו עושים. למה לקיים דיון אם בסוף למשרד הבריאות יש וטו?". בסיום דבריו, איים השר כי "אם לא ייפתחו חנויות הרחוב - אצביע נגד השלב הקרוב במתווה היציאה".