ממונה הקורונה במגזר החרדי: לחץ פוליטי משפיע על חוסר האכיפה

האלוף רוני נומה אישר בתדרוך כי לבחירות הקרבות יש השלכות על אופן אכיפת ההנחיות בציבור החרדי, בעיקר בסוגיית סגירת מוסדות החינוך. "מי שיגיד שזה לא משפיע - חוטא לאמת"

זמן צפייה: 00:40

ממונה הקורונה במגזר החרדי, האלוף רוני נומה, אישר היום (ראשון) בתדרוך כי הלחצים הפוליטיים והבחירות המתקרבות משפיעים על חוסר האכיפה בציבור החרדי, בעיקר בנושא אי-סגירת מוסדת החינוך. "כל מי שיגיד שזה לא משפיע - חוטא לאמת", אמר.

"אי אפשר לומר שמערכת החינוך לא תורמת להדבקה", המשיך נומה. "לא רואים את זה כי הילדים הם א-סימפטומטים אבל אני מנתח את המספרים, בחופשות יש ירידה בתחלואה". עוד ציין כי הציבור החרדי מוביל בתהליכי ההתחסנות בישראל.

עוד בחדשות 13:

זעם על הכוונה לסגור את מערכת החינוך: "פארסה של משרד הבריאות"

אדלשטיין: "נוכח העלייה בתחלואה, אביא הצעה לסגר מלא לשבועיים"

ארגוני המסחר באולטימטום לממשלה: סגר מלא ממחר – או שנפתח הכול

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, מועצת התלמידים והנוער הארצית יצאה נגד הדברים שאמר אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין, לפיהם ברצונו להחמיר את הגבלות הסגר ולהשבית את מערכת החינוך, זאת בשל העלייה בתחלואה. בהודעה רשמית, חברי המועצה זעמו על הדברים, ומסרו: "נפתחה פה פארסה בהנהגת משרד הבריאות, ובני הנוער הפכו לשעיר לעזאזל של המערכת".

בינתיים, התחלואה במערכת החינוך ממשיכה לטפס: כ-60 אלף תלמידים ומורים שוהים כיום בבידוד, ויותר מ-10,500 תלמידים וכ-2,000 עובדי הוראה נדבקו בקורונה. בניסיון לבלום את התחלואה, החליטו כמה ראשי רשויות, בהם רמת גן, פתח תקווה ובת-ים, שלא לחכות להחלטת הממשלה - ולצמצם את הלימודים בעריהם.

"אנחנו לא נשתוק ונרכין ראש לסיטואציה כשהפתרון, כמובן, הוא לשפר את אכיפת ההנחיות", הבהירו החברים, שהציעו בנוסף להתחיל לחסן גם את צוותי החינוך שהינם מתחת לגיל 60. "זו לא הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מציב מטרות שרירותיות ומשתמש באמצעים אבסורדיים ולא עקביים בעליל".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 3,977 ישראלים חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו 76,182 בדיקות ו-5.3% מהן חזרו חיוביות. בכך, עלה מספר הנדבקים מפרוץ המגפה ל-435,866. כעת בישראל ישנם 48,908 נשאים פעילים. 769 חולים נמצאים במצב קשה, מהם 233 מוגדרים קריטי ומתוכם 196 מונשמים. מניין המתים עלה ל-3,404.