3,977 נדבקים חדשים אתמול - 5.3% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי 769 מהחולים במצב קשה, מהם 196 מונשמים • משרד הבריאות מפסיק להקצות חיסונים לביה"ח הדסה • גנץ: "700 חובשי צה"ל יעברו הכשרה לקראת הצבתם במערך החיסון הלאומי"

זמן צפייה: 00:33

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אתמול אובחנו 3,977 ישראלים חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו 76,182 בדיקות ו-5.3% מהן חזרו חיוביות. בכך, עלה מספר הנדבקים מפרוץ המגפה ל-435,866. כעת בישראל ישנם 48,908 נשאים פעילים. 769 חולים נמצאים במצב קשה, מהם 233 מוגדרים קריטי ומתוכם 196 מונשמים. מניין המתים עלה ל-3,404.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל הגיעה ל-1,090,000 מתחסנים, זאת כשבועיים בלבד לאחר שמבצע "לתת כתף" יצא לדרך. "זהו הישג יוצא דופן בזכות הצוותים הרפואיים שלנו", כתב השר. "בזכותכם, אנחנו מקום ראשון בעולם במתן חיסונים!".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "נוכח העלייה בתחלואה, אביא הצעה לסגר מלא לשבועיים"

אלימות בהפגנה בירושלים על מות נער הגבעות – 8 שוטרים נפצעו

"שאף אישה לא תתבייש": אילון נופר בריאיון אחרי כריתת השדיים

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

עם זאת, הבוקר פורסם בחדשות 13 כי החל ממחר מתחמי החיסונים בבית החולים הדסה ייסגרו, כולל לצוותים הרפואיים. מנהל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין: "שוכחים אותנו דווקא בזמן שמספר חולי הקורונה בהדסה נמצא בשיא. משרד הבריאות צריך לעשות חושבים על החלטתו שלא להקצות לנו חיסונים נוספים".

מבית החולים הדסה נמסר: "לאור הודעת משרד הבריאות והפסקת ניפוק חיסוני הקורונה לבתי החולים כולל הדסה, יסגרו בצער רב ממחר בבוקר מתחמי החיסון בהדסה שפעלו בצורה נפלאה וסייעו בחיסונים לאנשי הצוות של הדסה ולחולי בית החולים. הדסה מביעה דאגה לצוותים שעדיין לא הספיקו להתחסן כמו גם לצוותים שכבר קיבלו את החיסון הראשון ונמצאים ברשימת המוזמנים לחיסון השני".

עוד נכתב כי "ממחר יופנו כל צוותי הדסה שעדיין לא חוסנו וכאלה הרשומים לחיסון השני למוקדי החיסון של קופות החולים, זאת בשעה שבית החולים גדוש בחולי קורונה קשים ובינוניים ויאלץ לשנות את מדיניותו כתוצאה מחסר הצוות שיגרם עקב צעד זה. משה״ב חייב לעשות חושבים על החלטתו זאת".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ''ל המרכז הרפואי הדסה
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ''ל המרכז הרפואי הדסה | צילום: חדשות 13

במהלך היום, כ-700 חובשי צה"ל יעברו הכשרה לקראת הצבתם עוד השבוע במערך החיסונים הלאומי. שר הביטחון בני גנץ עדכן כי הם יצטרפו למאות חיילי פיקוד העורף, שמסייעים בהפעלת המתחמים השונים ברחבי הארץ. "הכול כדי להגדיל את קצב ההתחסנות, להציל חיי אדם ולפתוח את המדינה", מסר.

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה דיווחו הבוקר כי על פי מחקרים חדשים בבריטניה, הזן החדש מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים בכלל קבוצות הגיל. החוקרים ייחסו את העלייה החדה בתחלואה בממלכה המאוחדת למוטציה החדשה, והעריכו כי להתמודדות מולו נדרשת סגירת מערכת החינוך.

הסוכנות האירופית לבקרת מחלות ומניעתן התריעה כי הזן עלול להוביל להגברת העומסים על מערכות הבריאות בעולם, והמליצה למדינות לפעול למניעת תפוצתו בתחומן באמצעות הידוק מגבלות הריחוק החברתי, ביצוע ריצופים גנטיים נרחבים לאיתורו ובקרה הדוקה של השבים מחו"ל.

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש הודיע אדלשטיין כי יעלה לממשלה הצעה לסגר מלא לתקופה של שבועיים, בעקבות עליית נתוני התחלואה בקורונה, העלייה במספר החולים הקשים ובגילוי מקרי ההדבקה בארץ במוטציית הנגיף. ההחמרות אותן מבקש השר להחיל הן סגירת מערכת החינוך בכל הארץ וצמצום פעילות מקומות העבודה כך שיעבדו רק מפעלים חיוניים, וביתר יעבדו עד 30% מהעובדים.

יש לציין כי טרם נקבע דיון נוסף לקבינט הקורונה בנושא החמרת ההגבלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להחמיר אותן ולקצר את משך הסגר, כדי לאפשר פתיחה מהירה, אך מקורביו טוענים כי שר הביטחון בני גנץ מתנגד לכך. בכחול לבן הכחישו את הדברים.