קבינט הקורונה צפוי לאשר: 2 נוסעים ברכב וסגירת משרד עקב הדבקה

התקנות החדשות שיובאו בצהריים לאישור כוללות החזרת ההגבלה על מספר הנוסעים במכונית פרטית והענקת סמכות לרופא מחוזי של משרד הבריאות לסגור מקום עבודה במגזר הפרטי ל-72 שעות

זמן צפייה: 15:45

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) בשעה 14:00 כדי לדון בתקנות חדשות. בין היתר, הוא צפוי לאשר את החזרת ההגבלה על מספר הנוסעים ברכב פרטי כך שכל נהג יוכל להסיע רק שני נוסעים.

כמו כן, צפוי הקבינט להעניק לרופא מחוזי של משרד הבריאות את הסמכות להורות על סגירת מקום עבודה במגזר הפרטי ל-72 שעות, במקרה שהתגלה בו נשא קורונה. הסגירה לא תחול על משרד ממשלתי ועל ישיבה של מועצת העיר.

עוד בחדשות 13:

מגפת הקורונה: שיא של הגל השני בשיעור הבדיקות החיוביות

לפיד: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו"

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
כמו כן, יאשר קבינט הקורונה את המשך הגבלת ההתקהלויות כך שתותר התכנסות של עד עשרה אנשים במבנה ועד 20 בני אדם בשטח פתוח. ההגבלה כוללת גם בתי כנסת ואירועים דתיים אחרים.

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי 763 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף. זאת, מתוך 8,587 בדיקות. מדובר על שיעור בדיקות חיוביות של 9.4% - הגבוה ביותר שנרשם בגל השני. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-82,515, מתוכם 24,433 עדיין נשאים של הווירוס.

ביממה האחרונה חל זינוק במספר המונשמים, והוא עומד כעת על 118. סך הכול, 394 חולים במצב קשה. 190 חולים במצב בינוני. 859 בני אדם מאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ. עוד עדכן משרד הבריאות כי מניין המתים עלה ל-597. בשעה 14:00 יתכנס קבינט הקורונה כדי לדון במצב.

בד בבד, ועדת השרים המליצה היום להאריך בשלושה שבועות נוספים את איכוני השב"כ כדי להתמודד עם הקורונה. המלצת השרים נעשתה בתיאום עם משרד המשפטים. ההחלטה טעונה את אישור הממשלה וקבינט הקורונה.