ח"כ יואב קיש: "אני מועמד לקבלת תיק - מקווה להיות שר התקשורת"

הח"כ ממפלגת הליכוד ציין בריאיון ל"העולם הבוקר" כי נתניהו מתכנן שינויים נוספים בממשלת המעבר. לדבריו, ש"ס צפויה לקבל תיק נוסף והשרים אורי אריאל ויפעת שאשא ביטון מהבית היהודי יפוטרו

זמן צפייה: 03:51

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר היום (שלישי) בריאיון ב"העולם הבוקר" כי הפיטורים של השרים איילת שקד ונפתלי בנט והשינויים הנוספים שעשה רה"מ נתניהו בממשלת המעבר נועדו כדי "לייצר ממשלה שמשקפת את הכנסת הנוכחית", וציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבצע שינויים נוספים. "לא הגיוני שיהיו שלושה תיקים למפלגת הבית היהודי, לכן צפויים פיטורים של השר אורי אריאל והשרה יפעת שאשא ביטון", אמר קיש. "יכול מאוד להיות שמפלגת ש"ס תקבל עוד תיק כי הם גדלו והגדילו את כוחם".

"רה"מ עשה שיחות עם מספר מועמדים לקבלת תיקים בממשלת המעבר ואני ביניהם", אמר קיש, "אני מקווה שבמסגרת הזו אקבל תיק. זה תלוי בהרבה משתנים, אם תפקיד שר התקשורת יתפנה – זה בעיני אתגר גדול".

מנגד, הח"כ לשעבר ניצן הורוביץ (מרצ) תקף את מהלכיו של רה"מ וטען: "מה שהם עושים זה לא תקין, זו ממשלת מעבר כפולה והם לא אמורים לעשות את כל השינויים הללו. במקום לנהוג בצניעות הם עושים שינויים כאילו קיבלו מנדט מחודש". בתגובה לאמירתו של קיש על רצונו לקבל את תיק התקשורת, אמר הורוביץ: "קיש כשר תקשורת ימשיך לפגוע בתקשורת כמו קודמו. 'השר לפגיעה בתקשורת' - זו כל האג'נדה שלהם".

עוד כתבות בנושא

סמוטריץ' נפגש עם נתניהו: דורש את משרדי התחבורה והתפוצות

גבאי צפוי שלא להתמודד על ראשות העבודה – ודורש את המקום השני

ניצן הורוביץ הודיע: מתמודד על ראשות מרצ

ח''כ יואב קיש וניצן הורוביץ
ח''כ יואב קיש וניצן הורוביץ | צילום: החדשות 13

כמו כן, ציין הורוביץ שהחליט להתמודד שוב לראשות מפלגת מרצ כיוון ש"קיבלנו הזדמנות בבחירות האלה לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות. המחנה הפוליטי שלי בבחירות האחרונות כמעט נמחק. אני אתמודד למרצ בכל שיטה ואקבל כל שיטה שיחליטו - ואני גם אנצח. אם נבוא בעוד שלושה חודשים לבחירות בדיוק באותה צורה - בודדים ומסכנים, בלי שום מסר חדש - התוצאה תהיה זהה".

"אני מאמין שפוליטיקה זה לא לעמוד לבד ולהיות צודק, אלא לחבר כוחות שקרובים אליך וללכת ביחד", הוסיף הורוביץ, "כשאני אעמוד בראש מרצ אני אמצה כל סיכוי להביא לחיבור – גם עם מפלגת העבודה וגם עם כוחות נוספים - ויש הרבה. השמאל הוא לא קטן, הייצוגים הפוליטיים שלנו הם בעייתיים מאוד ואת זה צריך לשנות".

ניצן הורוביץ | צילום: יח''צ

"הציונות נעלמה מהמצע שלכם", תקף קיש בתגובה, "הפכתם ללא רלוונטיים לציבור הישראלי, הפכתם להיות קיצוניים. אני חושב שזה חבל שמפלגה עם כזו היסטוריה הופכת להיות כזו קיצונית. תחזרו למרכז המפה הפוליטית ויהיה לכם סיכוי יותר טוב".

"מהות הציונות שלכם היא לספח מיליוני פלסטינים ושלא תהיה פה מדינה יהודית", טען הורוביץ והוסיף לתקוף את מפלגת הליכוד, "חבל שמפלגה שמגדירה את עצמה לאומית ליברלית מתחברת עם כהניסטים, גזענים והומופובים".