גבאי צפוי שלא להתמודד על ראשות העבודה – ודורש את המקום השני

יו"ר המפלגה מבקש להעביר החלטה לפיה מלבד בחירת המקום הראשון בפריימריז, לא תשתנה הרשימה כלל, דבר שיציב אותו במקום ה-2. חברי כנסת בעבודה: "מדובר במחטף. זה לא מגיע לו"

זמן צפייה: 00:23

בווידאו: המאבקים בשמאל על ראשות המפלגות

יו"ר העבודה אבי גבאי פנה היום (שני) לחברי מפלגתו וביקש להעביר החלטה לפיה ישובץ במקום השני ברשימה לבחירות לכנסת ה-22, ולא יתמודד על תפקיד יושב הראש. על פי ההצעה, רשימת המפלגה לכנסת ה-21 תישמר גם בבחירות הקרובות, פרט לשיריוני יושב הראש.

מוקדם יותר היום הודיע טל רוסו כי הוא מסיר את עצמו מרשימת המפלגה לכנסת ה-22, וכי לא יתמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב רוסו כי "איני רוצה להיות שותף לקרבות הירושה".

"במציאות אליה נקלענו, בחירות מוקדמות ובחירת יו"ר למפלגה בפרק זמן כל כך קצר, אינם מאפשרים לי לעשות את הדברים כפי שקיוויתי", כתב רוסו בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מסיר את מועמדותי לתפקיד היו"ר ומהרשימה לכנסת ה-22".

עוד בחדשות 13:

שפיר: "אם יתקיימו פריימריז פתוחים – אתמודד לראשות העבודה"

גבאי: "בבחירות הקרובות העבודה תתמזג עם מרצ או עם כחול לבן"

גבאי: בחירות לראשות העבודה ייערכו בקרוב; לא יתקיימו פריימריז

טל רוסו
טל רוסו | צילום: החדשות 13

רק לפני שבוע הודיע רוסו כי הוא מוותר על השיריון שקיבל מיו"ר המפלגה, אבי גבאי.  והוסיף כי הוא שוקל להתמודד לתפקיד יו"ר המפלגה. "מפלגת העבודה היא מפלגה אידיאולוגית חשובה וערכית  מעל לכל שיקול אישי", כתב במכתב ששלח להנהלת סיעת העבודה, לקראת ישיבת ההנהלה שתתקיים מחר. "באתי למפלגה ולפוליטיקה בתקווה לשנות ולהשפיע, ולא להיצמד לכיסא פוליטי".

בשבוע שעבר הודיעה חברת המפלגה, סתיו שפיר, כי היא מתמודדת על תפקיד יושבת ראש העבודה. יום קודם לכן אמרה בריאיון ל-"לפני החדשות": "נמצא מעלינו בהנהגה דור שהכשיל אותנו, שנבהל ואפשר לימין הקיצוני להשתלט על כל מוקדי הכוח", אמרה. "על המשפט, התקשורת והכנסת. חייבים לעצור את זה, והגיע הזמן לדור חדש של הנהגה שלא מפחד שלא מוכן לשבת ולשחק משחקים ולסגור קומבינות עם הימין הקיצוני אלא בא לדאוג לישראל".

באותו יום התראיין אבי גבאי ברדיו 103 ואמר כי שפיר וחברת הכנסת יחימוביץ' לא הביעו התנגדות לכניסה לממשלת נתניהו. "אני לא אשב סביב שולחן הממשלה של נתניהו – אדם מושחת שחשוד בשוחד, שמנסה לחסל את הדמוקרטיה הישראלית", הצהירה שפיר. "מי שמכיר את הרקורד שלי יודע טוב מאוד שזה שקר מוחלט. גבאי גם אמר שהוא לא יכנס בכלל למשא ומתן. צר לי מאוד על איך שהדברים מתנהלים ואיך שהמפלגה נראית".

סתיו שפיר
סתיו שפיר | צילום: חדשות 13

לפני כעשרה ימים אמר יו"ר העבודה אבי גבאי כי מפלגתו תתמזג בבחירות הקרובות עם מרצ או עם כחול לבן. הדברים נאמרו במהלך פאנל שהתקיים במסגרת כנס של קרן ברל כצנלסון, שבו השתתפו גם יו"ר מרצ תמר זנדברג ועם יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה.

"בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש", אמר גבאי. "ההחלטה צריכה להתקבל לפי השאלה 'מה יגדיל את המחנה כולו ויוביל לניצחון המחנה בבחירות' ולא לפי מה טוב לכל מפלגה. אם כחול לבן תהיה עם 35 או 36 מנדטים, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה".