ניצן הורוביץ הודיע: מתמודד על ראשות מרצ

העיתונאי שכיהן כח"כ מטעם המפלגה בין השנים 2015-2009 הכריז בטוויטר שיתמודד על ראשותה לקראת הבחירות הקרובות. "ישראל הדמוקרטית בסכנה, אני כאן כדי להילחם למען החופש הזה"

זמן צפייה: 01:07

העיתונאי ניצן הורוביץ הכריז היום (שני) בטוויטר שירוץ לראשות מפלגת מרצ לקראת הבחירות הקרובות. בכך, יקרא תיגר על היו"ר הנוכחית, תמר זנדברג. הורוביץ כיהן כח"כ מטעם המפלגה בין השנים 2015-2009.

"החלטתי לרוץ לראשות מרצ כי ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה ואני כאן כדי להילחם למען החופש הזה", אמר הורוביץ. "קיבלנו מועד ב' לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות ולעשות שמאל חזק, ואסור לנו להחמיץ את ההזדמנות הזו. הקמפיין שלי מבוסס על מתנדבים. אין לי מימון מדינה או כסף מאילי-הון".

לפני כשבועיים אמר יו"ר העבודה אבי גבאי כי מפלגתו תתמזג בבחירות הקרובות עם מרצ או עם כחול לבן. הדברים נאמרו במהלך פאנל שהתקיים במסגרת כנס של קרן ברל כצנלסון, שבו השתתפו גם יו"ר מרצ תמר זנדברג ועם יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה.

ח''כ תמר זנדברג
ח''כ תמר זנדברג

"בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש", אמר גבאי. "ההחלטה צריכה להתקבל לפי השאלה 'מה יגדיל את המחנה כולו ויוביל לניצחון המחנה בבחירות' ולא לפי מה טוב לכל מפלגה. אם כחול לבן תהיה עם 35 או 36 מנדטים, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה".

עוד אמר גבאי, כי "מפלגת כחול לבן צריכה להוביל את מחנה השמאל. כשאני ועפר שלח רצינו להתנגד לפיזור הכנסת אמרתי שגם אם מישהו חושב שעפר טועה, צריך לתת לכחול לבן לקבל את ההחלטות". בהמשך נימק את דבריו, ואמר כי "אין כאן עניין אידיאולוגי – יש כאן עניין טקטי. זה לא הגיוני שבמחנה הימין יש קול אחד ונתניהו מחליט בשביל כולם, ואצלנו כל מפלגה מקבלת החלטות בעצמה".

אבי גבאי בהפגנת האופוזיציה בתל אביב
יו''ר העבודה, אבי גבאי | צילום: החדשות 13

יו"ר מרצ תמר זנדברג, שכאמור השתתפה בפאנל, אמרה כי "הקמפיין שלנו לא תקף שום מפלגה במחנה, למרות שהיו הזדמנויות. למחנה שלנו יש ערכים ואידיאולוגיה, מחנה מרכז-שמאל חייב שמאל מובהק וברור. אני קוראת למרץ והעבודה לרוץ יחד בבחירות הקרובות. לשמאל מגיע מסגרת פוליטית רחבה יותר. ביחד יש לנו כוח משמעותי".