משאל רחוב: כמה אנשים יצביעו בבחירות - ומה לדעתם תהיה התוצאה?

בבדיקה שנערכה ברחבי הארץ, נשאלו עוברי אורח אם בכוונתם להגיע לקלפיות בעוד שמונה ימים - והתבקשו לנחש כיצד תסתיים מערכת הבחירות הסוערת. "קצת מפחדת להיות אופטימית"

זמן צפייה: 02:56

ישראל בוחרת | שבוע ויום לבחירות, מערכת "החדשות עם יעקב אילון" יצאה לבדוק את השטח וקיימה משאל רחוב ברחבי הארץ על מנת לחוש את האווירה ולנסות להכריע בשאלות המפתח: כמה מצביעים ילכו לקלפי בבחירות הקרובות ומה תהיה התוצאה הסופית של המערכת הקרובה?

עוברי האורח נשאלו האם הם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות. תושבת עוטף עזה אמרה: "ברור שאצביע, חשוב לי לבחור מי ינהיג את המדינה שלנו". תושב קריית שמונה הצהיר: "אני חייב לממש את זכות הבחירה שלי". תושב עוטף עזה הביע את תסכולו מהמצב ואמר כי "הגיע הזמן לשנות, המצב פה מתחת לכל ביקורת. לא סופרים אותנו".

לכתבות נוספות בנושא: 

ליברמן מתנגד לחוק המצלמות: "זה לא פיקוח – זו גניבת הבחירות"

הזדמנות להשפיע: הצעירים שהגיעו לגיל 18 – וישתתפו בבחירות

בשל חוק תעמולת הבחירות: פסטיבל כתר המזרח נדחה

תושבת עוטף עזה
תושבת עוטף עזה

לא כל הנשאלים חלקו את אותה עמדה וכמה מהם סיפר כי לא יקחו חלק ויצביעו בבחירות הקרובות. תושב תל אביב נימק ואמר: "אני לא מאמין בשיטה, התייאשתי מהמצב". תושב קריית שמונה הביע  גם הוא תחושה דומה ואמר: "אני לא מצביע כי אין לי אמונה באף אחד".

כמו כן, הנשאלים התבקשו לקבוע האם הפעם תהיה הכרעה וניחשו את התוצאה הסופית של המערכת הקרובה. תושבת עוטף עזה אמרה: "בנימין נתניהו יקח את הבחירות, חד משמעית. ההכרעה תהיה אך ורק ניצחון שלו". תושב ירושלים הביע תחושה דומה: "אין מתמודדים יותר טובים מנתניהו ולכן זה יגמר בניצחון שלו".

אחרים הרגישו שתוצאה תהיה שונה. תושב קריית שמונה אמר כי לדעתו "ביבי כבר עשה את שלו". ואף אמר כי לדעתו ליברמן הוא איש המפתח בבחירות הקרובות. "אם ליברמן לא ילך לקואליציה רחבה עם הליכוד ועם גנץ, יהיו בחירות בפעם השלישית ברציפות". תושבת עוטף עזה אמרה כי היא מקווה לתוצאה שונה מבבחירות האחרונות: "אני קצת מפחדת להיות אופטימית אבל אני משתדלת, אני מקווה שלא תהיה אותה תוצאה".