הזדמנות להשפיע: הצעירים שהגיעו לגיל 18 - וישתתפו בבחירות

אלפי נערים ונערות שלא היו זכאים להגיע לקלפיות ולממש את זכותם הדמוקרטית, ונולדו בין אפריל לספטמבר 2001- יעשו זאת מוקדם מהצפוי, בשבוע הבא. "הזכות הכי גדולה שיש לנו בתור אזרחים"

זמן צפייה: 03:03

אלפי נערים ונערות שהיו צעירים מדי כדי להצביע בבחירות האחרונות שנערכו רק בחודש אפריל, יגיעו אל הקלפיות בשבוע הבא על מנת לממש את זכותם הדמוקרטית. רון קיטה, אחת מאותן מצביעים ראשונים, אמרה: "זאת הזכות הכי גדולה בזכויות הפרט שלנו בתור בני אדם במדינה הזאת, הזכות לבחור ולהיבחר".

מותיאב זיד, שיצביע בבחירות לראשונה בחייו
מותיאב זיד, שיצביע בבחירות לראשונה בחייו | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חוק המצלמות עלול לשמש בסיס לערעור תוצאות הבחירות • פרשנות

5 שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו: "אסור להישאר אדישים"

ועדת הבחירות פרסמה מתווה לפיקוח קלפיות שאושר ע"י נציג הליכוד

הצעירים שיהיו זכאים להצביע הם אלה שנולדו בין אפריל לספטמבר בשנת 2001. מאיה לופוביץ', שתצביע אף היא לראשונה, סיפרה: "אני מרגישה שפוליטיקה היא נושא שדי מפחיד לגעת בו, כי זה נושא גדול ולשום דבר כמעט אין פתרון אחד". מותיאב זיד, מצביע צעיר נוסף, אמר: "אני עוקב אחר החדשות תמיד, ואחרי המתרחש במדינה שלנו". צעירים אלה הם חלק מ-6,394,030 אזרחים בעלי זכות הצבעה בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא.

למרות הביקורות הרבות על הדור הצעיר, ב-17 בחודש יגיעו רבים מהם לקלפיות על מנת להשפיע - וגם ישתפו בסטורי. אלון אור, שישתתף בהליך הדמוקרטי לראשונה בחיי בשבוע הבא, הוסיף: "בפעם שעברה פספסתי את הבחירות בחודש. זה היה מבאס, הייתי בן 17 ו-11 חודשים".