סמוטריץ' נגד בן גביר: "תקף ושיקר כדי לשרוף קולות לימין"

לאחר כישלון המו"מ בין המפלגות, שר התחבורה יצא נגד יו"ר עוצמה יהודית, בשל סירובו להתאחד. "הציעו רק את המקום השמיני, אז הוא נשאר בחוץ – ועלול להביא להקמת ממשלת שמאל"

זמן צפייה: 00:39

ישראל בוחרת: שר התחבורה ומקום 3 בימין המאוחד, בצלאל סמוטריץ', תקף הבוקר (שישי) את יו"ר עוצמה יהודית בשל סירובו להיענות להצעה שקיבל ממפלגתו ולהתאחד, וההחלטה שקיבל – לרוץ לבד לכנסת ה-22.

סמוטריץ' הגיב לציוץ שכתב בן גביר ובו הצהיר כי מפלגתו תהיה "הפתעת הבחירות", וכתב כי "איתמר בן גביר: אם רק היו נותנים לי כיסא במקום קצת יותר גבוה הייתי רץ לשבת עם בנט, שכרת ברית אחים עם לפיד, ועם סמוטריץ' השמאלני הקיצוני שאישר בנייה לערבים בשטחי C. אבל, הציעו לי רק את המקום השמיני אז אשאר בחוץ ואתקוף אותם עם השקרים האלה כדי לשרוף קולות לימין ולהביא להקמת ממשלת שמאל".

לעוד כתבות בנושא:

ליברמן עשוי לדרוש רוטציה על ראשות הממשלה • פרשנות

הרשימות נסגרו: המגעים בימין כשלו – עוצמה יהודית רצה בנפרד

רה"מ לבכירים ביו"ש: עזרו לצרף את "עוצמה יהודית" לימין המאוחד

 

קודם לכן, כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו כי "עוצמה יהודית תהיה הפתעת הבחירות. מפלגה חזקה מול ברית האחים של בנט-לפיד ומול אישורי הבנייה של סמוטריץ' בשטחי c. מפלגה שלא תגמגם מול הדרישה הברורה להחזיר את המסתננים. מפלגה שתערוך שינוי אמיתי במערכת המשפט ולא שינוי קוסמטי. בלי התנצלויות והבהרות".

כזכור, אתמול הסתיימה ההרשמה לכנסת ה-22, עם 32 מפלגות שהגישו את רשימותיהן לוועדת הבחירות המרכזית. זמן קצר לפני נעילת השערים, הסתיימו בכשלון סופי המגעים בימין, לאחר שהימין המאוחד בראשות איילת שקד לא הצליחה להגיע לסיכום עם איתמר בן גביר, בכיר מפלגת עוצמה יהודית - שתרוץ לבחירות בספטמבר ברשימה עצמאית.

מוקדם יותר באותו יום הגיע בן גביר להגיש את רשימת המפלגה לוועדת הבחירות. בעוד נציגי שלוש המפלגות של הימין המאוחד יצאו אף הם לעבר המשכן במטרה להגיש רשימה - בניסיון להפעיל לחץ אחרון ולהביא לאיחוד, שכאמור כשל. בהודעה מהמשכן תקף בן גביר את בכיר הימין המאוחד, נפתלי בנט, והאשים אותו בפיצוץ המשא ומתן. במקום השלישי ברשימת המפלגה שובצה אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון, שהלכה לעולמה כתוצאה מפיגוע.

מהליכוד נמסר כי: "הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ. חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".

השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין
השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין | צילום: חדשות 13

"בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ התנהלו בכפיות טובה", אמר בן גביר. "רצינו גם הפעם לעשות חיבור גדול ואמיתי. אמרתי זאת מספר פעמים לאיילת שקד והיא אמרה שהיא יודעת שאנחנו מבקשים את המעט שבמעט. היא אמרה לי זאת בצורה מפורשת. ביקשנו את המקום החמישי והשמיני, ראיתי שהם לא מסכימים וירדנו למקום תשיעי, ואז לעשירי. יש גורמים שם שמטעמי אגו שפצצו את הסיפור הזה. אני מכוון את החצים האלו הערב לנפתלי בנט" תקף.

"שמעתי שיש ברית אחים בינו לבין יאיר לפיד", המשיך והאשים בן גביר. "לא סתם שמענו את לפיד בימים האחרונים מדבר נגד כניסה של עוצמה יהודית. אני מאוד מקווה שבנט לא יהיה חתום איתו על הקמת ממשלת שמאל. אני הסברתי להם בצורה הכי חד משמעית שאני לא מחפש כבוד ולא מחפש ג'ובים, הציעו לי להיות מקום שמיני ולהיות סגן יושב ראש הכנסת, סגן שר ויו"ר ועדה. אמרתי להם שאותי מה שמעניין זה אידיאולוגיה. לא כסאולוגיה. אני רוצה להביא את המצביעים של עוצמה יהודית ואני רוצה להביא את המנדטים של עוצמה יהודית. אני מגיש רשימה של עוצמה יהודית. בנעם ביקשו מאיתנו שלא יהיו חילונים ולא יהיו נשים זה לא היה מקובל עלינו. אנחנו הולכים עם רשימה של עם ישראל. הכל ספינים. צריך לזכור דבר אחד – לפי כל הסקרים אנחנו מצילים את ממשלת הימין".

Whatsapp Image 2019 07 29 At 0
הרב רפי פרץ, איילת שקד ונפתלי בנט בתום פגישה לילית

בשעות שלפני סגירת הרשימות נעשו בימין מאמצים אחרונים לקראת איחודים נוספים. מנהיגי הימין המאוחד פנו בקריאה לבן גביר מוקדם יותר היום: "זהו רגע אחרון לאיחוד כולל של כל הימין. הצענו לך הצעה הוגנת ביותר עם כניסה ודאית לכנסת. בשביל להגיע לאחדות חייבים לעשות ויתורים, כולנו עשינו ויתורים כואבים ושמנו את ארץ ישראל מעל האגו, אל תתבצר בעמדתך. כך לא פועלים לטובת המחנה, ארץ ישראל וממשלת הימין מונחות על הכף. אל תיתן לשמאל את השלטון, הצטרף, עכשיו".