רה"מ לבכירים ביו"ש: עזרו לצרף את "עוצמה יהודית" לימין המאוחד

נתניהו פנה לראשי מועצות בשטחים המשתייכים לליכוד וביקש מהם לפרסם קריאה לצירוף מפלגתו של בן גביר לרשימה בראשותה של שקד. אחד מהם הצהיר: "אסור לנו להשאיר מנדטים על הרצפה"

זמן צפייה: 01:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שלישי) לראשי מועצות ביהודה ושומרון המשתייכים לליכוד, וביקש מהם לפרסם קריאה לצירוף מפלגת עוצמה יהודית, בראשות איתמר בן גביר, לרשימת הימין המאוחד בראשות איילת שקד.

פנייתו של נתניהו מגיעה על רקע החלטתו לבקש את אישור הקבינט לבניית 700 יחידות דיור חדשות לפלסטינים בשטח C שבגדה המערבית. כך מסרו גורמים שמעורים בתכני ישיבות הקבינט שהתקיימו אתמול וביום ראשון. בנייה לפלסטינים בשטח C נחשבת לסוגיה שזוכה להתנגדות עזה מצד הימין ולובי ההתנחלויות. נתניהו, שמשמש כידוע גם כשר ביטחון, מחזיק בכל הסמכויות לאשר עצמאית בנייה ליהודים ולפלסטינים בגדה המערבית, אך הביא את הנושא לדיון בקבינט בשל הנפיצות הפוליטית של המהלך בימין, כמה שבועות לפני הבחירות.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על פניית נתניהו ואמר: "המשימה לא הושלמה. אנחנו לקראת סגירת הרשימות וזהו צו השעה. חייבים להשלים את האיחודים גם עם עוצמה יהודית בכדי לא לאבד את שלטון הימין. האחדות היא לא רק אמונה וערך היא כורח המציאות. אין כל אפשרות אחרת. אני פונה למנהיגי כל מפלגות הימין הניחו בצד כל שיקול אחר ותתעסקו אך ורק בנצחון המחנה. פעמיים אוסלו הספיק לנו".

עוד בחדשות 13:

רפי פרץ: סוכם שאיילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין

הושג הסכם: מפלגות הימין ירוצו ביחד בבחירות הקרובות

הליכוד תרחיב את פעילות המצלמות בקלפיות במגזר הערבי

פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד
פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד | צילום: חדשות 13

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, התייחס לאיחודים במפלגות הימין: "כבר זרקנו מספיק מנדטים בבחירות הקודמות, קורא לכולם לקחת אחריות. אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית ביותר, שהשמאל מתאחד והערבים מתאחדים. אסור לנו להשאיר מנדטים על הרצפה".

זוהי אינה הפעם הראשונה שנתניהו מתערב ברשימת הימין המאוחד: בבחירות באפריל דחף ראש הממשלה לחיבור בין איחוד מפלגות הימין לעוצמה יהודית, התנאים לחיבור כללו מתן שני תפקידי שר בכירים, העברת חוק נורבגי מורחב ושריון במקום ה-28 ברשימת הליכוד לכנסת - שהוענק לרב אלי בן דהן. לאחר ההסכמה בין שני הצדדים, בירך נתניהו על החיבור. "ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מברך על ההחלטה. "הבחירות הבאות הן בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין בראשותי. אני מברך את נציגי הבית היהודי והאיחוד הלאומי על שגילו אחריות כלפי ארץ ישראל והצליחו לאחד את השורות כדי להבטיח שקולות הימין לא ילכו לאיבוד". עם זאת, במכתב שהוציא נתניהו לראשי המפלגה לא הכניס את ההבטחה לשרים - ככל הנראה כדי לא להתחייב על כך בכתב.

בתום פגישה שהתקיימה אתמול בין יו"ר הבית היהודי ושר החינוך הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לבין ראשי הימין החדש איילת שקד ונפתלי בנט, סוכם כי שתי המפלגות ירוצו יחד כבלוק טכני בבחירות הקרובות. השם המסתמן למפלגה החדשה: הימין המאוחד. דרישת הימין החדש לא התקבלה, והמפלגה המאוחדת תתחייב להמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשות הממשלה.

איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' לאחר החתימה על האיחוד
איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' לאחר החתימה על האיחוד | צילום: חדשות 13

על פי המתווה שגובש, שקד תעמוד בראש הרשימה המאוחדת, ואחרי פרץ, סמוטריץ' ובנט. בשש המקומות הנותרים בעשירייה הראשונה שוריינו ארבעה מקומות לאיחוד מפלגות הימין ושני מקומות לחברי מפלגת הימין החדש. בעשירייה השנייה ישובצו חמישה חברי מפלגת הימין החדש - במקומות 11, 12, 15, 17 ו-19 ושאר המקומות יישמרו לשיבוצי איחוד מפלגות הימין. אם איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, יצטרף בסופו של דבר לרשימה המאוחדת, הוא ישובץ במקום השמיני המשוריין למפלגת הבית היהודי, והרביעייה הראשונה של שריונים השמורה לימין החדש לא תושפע מהצטרפותו.

עוד הוסכם על העקרונות הבאים: הסיעה תנהל את המו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה נתניהו במשותף במטרה להביא להקמת ממשלת ימין בראשותו; שילוב אנשי עוצמה יהודית ושאר מפלגות הימין ברשימה ייעשה על בסיס שריונים בליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות. והשותפים ידרשו חקיקת חוק נורבגי מרובע.