פרסום ראשון: יוזמת כחול לבן לזירוז הסרת החסינות של נתניהו

לאור עמדת ליברמן, לפיה הענקת חסינות לראש הממשלה תהווה "פגיעה באמון הציבור", במפלגתו של גנץ עשויים להקים ועדה להסרת החסינות, לה צפוי רוב בכנסת - ולהציב את נתניהו בעמדה בעייתית

זמן צפייה: 04:11

פרסום ראשון: בכחול לבן עשויים להקים ועדת כנסת להסרת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. לוועדת כנסת כזו צפוי רוב לדחיית בקשת חסינות לנתניהו, אם תוגש. זאת, לאור עמדת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לפיה הענקת חיסנות לראש הממשלה תהווה "פגיעה באמון הציבור".

מהלך כזה, למעשה, מעמיד את נתניהו בעמדה בעייתית מאוד. לראש הממשלה יש 30 יום להגיש בקשת חסינות. אם לא יגיש, יחל המשפט נגדו. אם יגיש, הבקשה תגיע לוועדת הכנסת, שבה כאמור ככל הנראה תידחה הבקשה, וגם במקרה זה - יחלו ההליכים המשפטיים נגדו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש יודיע: על נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר בשל כתבי האישום

רה"מ: אם נגזר עלינו ללכת לבחירות – העם צריך להחליט מי ינהיג

ליברמן על האפשרות של חסינות לנתניהו: "פגיעה באמון הציבור"

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

מוקדם יותר היום התייחס ליברמן למצבו המשפטי של נתניהו בפתח ישיבת סיעתו, ואמר כי "כל ניסיון להכריע את הסוגייה במקומות אחרים, כולל פה בכנסת על ידי מתן חסינות - תהיה פגיעה באמון הציבור במערכת. זה יהיה להערכתי קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית. אני חושב שהמגרש הנכון הוא בית משפט". עוד הוסיף ליברמן כי הוא "מאחל שבסוף התהליך ראש הממשלה יצא זכאי, צח כשלג".

גם בכיר כחול לבן יאיר לפיד התייחס לתיקים שבהם מואשם נתניהו, ואמר כי "מדלבליט מסתובב עם אבטחת צמודה. שי ניצן ובן ארי מסתובבים עם אבטחה צמודה. הסיבה הברורה - נתניהו מסית נגדם. ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים – הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות למרד אלים נגד המדינה".

ח''כ יאיר לפיד
ח''כ יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

"הייתם נותנים לילדים שלכם להיות בגן שבו הגננת חשודה בפלילים? הייתם מפקידים את הכסף בבנק שבו המנהל חשוד כעבריין?", תהה לפיד. "הוא הפסיד בבחירות, יש לו שלושה כתבי אישום חמורים, הוא מסית לאלימות. באיזו מדינה בעולם איש כזה היה נשאר יום אחד נוסף בתפקידו?".

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס גם הוא בנאום בכנסת לפלונטר הפוליטי והזכיר את המתווה לממשלת אחדות שהוא הציע, לפיו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה, ואם נתניהו יצא זכאי במשפט, יוכל להיות ראש ממשלה בשנתיים לאחר מכן. לדבריו, "119 ח"כים לא רוצים ללכת לבחירות, רק ח"כ אחד גורר מדינה שלמה לבחירות - הבלוק נוקט בשיטת כולם בשביל אחד ואחד בשביל עצמו".

בני גנץ, יו''ר כחול לבן
בני גנץ, יו''ר כחול לבן | צילום: חדשות 13

לטענת יו"ר כחול לבן, "באפריל נתניהו החליט להקדים את הבחירות לכנסת מסיבה אחת  - להקדים את פרסום המלצות היועץ המשפטי לממשלה. במאי 2019 הוא החליט לגרור אותנו שוב לבחירות מסיבה אחת, הוא לא הצליח להרכיב קואליציה שתאפשר לו חסינות. וכעת – בנובמבר 2019 הוא מבקש לדרדר אותנו לבחירות מסיבה אחת - מצבו המשפטי".