לאחר פרסום המדגמים: נתניהו בשיחות עם ראשי מפלגות גוש הימין

רה"מ שוחח עם יו"ר דגל התורה גפני, שהצהיר כי יהדות התורה תמליץ עליו בפני בנשיא. בשיחה עם בנט סיכמו השניים על "שיתוף פעולה להקמת ממשלה לאומית" • ריבלין: "נכונן ממשלה מהר ככל הניתן"

זמן צפייה: 06:12

ישראל בוחרת: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם ראשי מפלגות גוש הימין, לאחר פרסום תוצאות המדגמים.

נתניהו התקשר ליו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, שהצהיר בפניו כי "כפי שהתחייבו כל העת, יהדות התורה תמליץ עליו בפני נשיא המדינה להרכבת הממשלה". עוד שוחח נתניהו עם בכיר ימינה, השר לשעבר נפתלי בנט, והשניים "סיכמו על שיתוף פעולה הדוק כדי להקים ממשלה לאומית". בשיחה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר נתניהו: "אנחנו ביחד כל הזמן". עוד שוחח רה"מ עם בכיר ימינה, הרב רפי פרץ.

בתוך כך, מדוברות בית הנשיא נמסר: "ריבלין יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות, לאחר שיקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר ובהקדם האפשרי. הנשיא יעשה זאת בתיאום מלא עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ולאחר שישמע את עמדת הסיעות כולן וישקול את כלל השיקולים העומדים על הפרק. מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות. בהתאם, יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות הרלוונטיים".

עוד בחדשות 13:

מדגם חדשות 13: כחול לבן – 33, הליכוד – 31; יתרון לשמאל-מרכז

הורוביץ: מחויבים להחלפת נתניהו – נדרוש להיות חלק מהקואליציה

מסעות שכנוע בשוק, ברחוב ובים: כך עבר יום הבחירות על המועמדים

בנימין נתניהו ובני גנץ מממשים את זכות הבחירה
בנימין נתניהו ובני גנץ מממשים את זכות הבחירה

מתוצאות מדגם חדשות 13 עולה כי כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 33 מנדטים, והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 31 מנדטים. הישג לרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ואחריה - ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים. אכזבה לימינה עם 6 מנדטים, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גם כן עם 6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

גוש השמאל ביתרון עם 58 מנדטים, בעוד שגוש הימין עומד על 54 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור עם 8 מנדטים, מהווה לשון מאזניים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס. בתוך כך, החלה ספירת הקולות בקלפיות.