מדגם חדשות 13: כחול לבן - 33, הליכוד - 31; יתרון לשמאל-מרכז

לפי מדגם הפרופ' פוקס, הרשימה המשותפת עם 13, ש"ס - 9, יהדות התורה וישראל ביתנו - 8. ימינה, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר - 6. עוצמה יהודית לא בכנסת. גוש השמאל-מרכז - 58, גוש הימין - 54

זמן צפייה: 02:11

ישראל בוחרת: מתוצאות מדגם חדשות 13 עולה כי כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 33 מנדטים, והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 31 מנדטים. הישג לרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ואחריה - ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים. אכזבה לימינה עם 6 מנדטים, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גם כן עם 6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

גוש השמאל ביתרון עם 58 מנדטים, בעוד שגוש הימין עומד על 54 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור עם 8 מנדטים, מהווה לשון מאזניים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס. בתוך כך, החלה ספירת הקולות בקלפיות.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

יו"ר ועדת הבחירות קבע: חלק מפתקי ההצבעה שהושחתו – ייספרו

נתניהו: "בחירות צמודות". גנץ: "הצבעה – חובה אזרחית"

נתניהו: "בחירות צמודות". גנץ: "הצבעה – חובה אזרחית"

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

ממדגם חדשות 12 עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, ואחריה הליכוד עם 33 מנדטים. במקום השלישי הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים. ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו וימינה עם 8 מנדטים כל אחת. העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטית עם 5 מנדטים כל אחת. גם בסקר חדשות 12 עוצמה יהודי לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין, על פי מדגם זה, ביתרון עם 57 מנדטים - בעוד שגוש השמאל-מרכז עומד על 55 בלבד.

ממדגם כאן 11 עולה כי כחול לבן והליכוד בשוויון עם 32 מנדטים כל אחת, ואחריהן - הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים. ישראל ביתנו אחריה עם 10 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8, ימינה עם 7, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין עומד על 56 מנדטים, בעוד שגוש המרכז-שמאל - 54 מנדטים.

תוצאות הגושים במדגמים השונים
תוצאות הגושים במדגמים השונים | צילום: חדשות 13

בבחירות שנערכו באפריל האחרון, קיבלו הליכוד וכחול לבן 35 מנדטים. אחריהן, ניצבו יהדות התורה וש"ס עם 8 מנדטים כל אחת, העבודה וחד"ש-תע"ל (שרצו אז בנפרד) עם 6 מנדטים, וישראל ביתנו – עם 5 מנדטים.  מרצ, רע"ם-בל"ד וכולנו קיבלו 4 מנדטים כל אחת.

בסקר האחרון שנערך על ידי חדשות 13 טרם הבחירות, הליכוד וכחול לבן היו בשוויון עם 32 מנדטים כל אחת. אחריהן ניצבה הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, ימינה וישראל ביתנו עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ש"ס עם 6 מנדטים, המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים, והעבודה ועוצמה יהודית – 4 מנדטים כל אחת.

בחירות 2019
בחירות 2019 | צילום: פייסבוק

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הודיע מוקדם יותר היום כי חלק מפתקי ההצבעה שהושחתו - ייספרו כקולות כשרים. זאת, בעקבות תלונות שהצטברו בוועדה על השחתת פתקי הצבעה, ובדומה להחלטה שהתקבלה בסבב הבחירות הקודם באפריל.

על פי הכרעת הוועדה, הפתקים שייספרו יהיו כאלה שיימצאו בהם "חורים מזעריים, או שמאן דהוא צייר בעט או קשקש עליהם, כך שניכר שבפתק הושם פגם לצורך פסילתו". נוסף לכך, יתקבלו גם פתקים שהדוגמה המודפסת עליהם אינה תואמת את זו שאושרה על ידי הוועדה, למשל: סדר המילים בכינוי הרשימה שונה, הושמטו מילים או אותיות מהכינוי, ההדפסה אינה במרכז הדף או שכינוי הרשימה הודפס מעל האותיות. עם זאת, הדגיש מלצר, הפתקים ייספרו רק בתנאי שלא יסגירו את זהות הבוחר.