נתניהו וליברמן נפגשו: "התמקדו בדרכים להקמת ממשלת אחדות"

בהודעה משותפת שהוציאו הליכוד וישראל ביתנו נמסר כי פגישת ראשי המפלגות הייתה "עניינית וטובה", וכי השניים ייוועדו פעם נוספת. הערב ייפגשו בכירי כחול לבן וידונו באפשרות הקמת ממשלה צרה

זמן צפייה: 02:42

הפלונטר הפוליטיראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בקריה בתל אביב. בתום הפגישה, שארכה כשעה, נמסר בהודע המשותפת מהליכוד ומישראל ביתנו כי "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

בהמשך הערב צפויים להיפגש ארבעת בכירי כחול לבן במטה המפלגה, ולדון בהסכמות שהושגו עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר. בפגישה יעדכן בני גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול, והאופציות העומדות על הפרק. זאת, לאחר שמוקדם יותר נועד צוות המו"מ של המפלגה עם הצוותים של ישראל ביתנו והעבודה-גשר. בתוך כך, הליכוד תערוך כינוס חירום בגני התערוכה בתל אביב.

עוד בחדשות 13:

הנשיא ביקר את גנץ ורה"מ; ישראל ביתנו וכחול לבן: "יש התקדמות"

שלושה ימים לתום המנדט: נציגי כחול לבן וישראל ביתנו נפגשו

ראשי בלוק הימין נפגשו: מחר ישתתפו כל 55 הח"כים בישיבה מורחבת

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתום פגישת צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו, מסרו המפלגות כי "הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה". עוד נמסר כי נציגי הצדדים ייפגשו שוב הערב ומחר.

מכחול לבן והעבודה-גשר נמסר בתום פגישתם כי הושגה התקדמות נוספת לקראת הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית, לרבות בנושאי ההתיישבות והחקלאות. הצדדים צפויים להיפגש שוב בקרוב".

מוקדם יותר היום, נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריו, "אין צורך בבחירות נוספות - אפשר להקים ממשלה, אני קורא לליכוד ולכחול לבן להתעשת". בתוך כך, צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו מסרו בתום פגישתם כי חלה התקדמות ממשית בנושאי דת ומדינה, והערב ידונו ארבעת ראשי כחול לבן בפגישה מכריעה על אפשרות של הקמת ממשלה צרה ובהסכמות שהושגו בקווי היסוד עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר.

"הרף לכם. התכבדו ושובו. העם לא רוצה בחירות נוספות, אתם נציגי הריבון אבל אל תשכחו אף פעם - הריבון הוא העם", המשיך הנשיא. "הפערים הם אישיים יותר מאשר פערים הגותיים, מחשבתיים, פוליטיים או על צורכי המדינה. מנהיגי ישראל צריכים להבין שאזרחי ישראל קודמים לכל".