נתניהו וגנץ נפגשו במשך שעה וחצי - אך לא הגיעו לפריצת דרך

יממה לפני פקיעת המנדט, נפגשו יו"ר כחול לבן וראש הממשלה, ובתום הדיונים האשימו זה את זה בכישלונם. גנץ: "לא ניתן לבנות ממשלה על בסיס בלוק". נתניהו: "הוא לא מקבל את מתווה הנשיא"

זמן צפייה: 12:26

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו הערב (שלישי) במשרד ראשי הממשלה בירושלים, יממה לפני פקיעת המנדט להרכבת הממשלה שנמצא כעת בידי גנץ. הפגישה נמשכה כשעה וחצי.

בסיום הפגישה אמר נתניהו: "זהו הרגע האחרון של החלטה היסטורית שתשפיע על ביטחון המדינה ועתידה. לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

לכתבות נוספות בחדשות 13>>

המו"מ בין גנץ לנתניהו – המתקדם ביותר שהיה עד כה • פרשנות

בית המשפט דחה את ערעור דוברי נתניהו נגד חיפוש בניידים שלהם

שוודיה הודיעה: נפסיק את חקירת האונס נגד מייסד ויקיליקס

פגישתם של יו״ר כחול לבן, בני גנץ ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
פגישתם של יו״ר כחול לבן, בני גנץ ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: אלעד מלכה

כמו כן, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "יעשה מחר מאמצים נוספים עם אביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות לאומית, במטרה למנוע בחירות מיותרות או ממשלת מיעוט מסוכנת למדינת ישראל".

גנץ אמר בתום הפגישה: "בפתח הפגישה היום חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות. ממשלת אחדות שלצד הדאגה לביטחון ולכלכלה תדאג לאיחוי השסעים והקרעים שנפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות. ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר".

עוד אמר גנץ כי "בחירות בפעם השלישית הן דבר רע, אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל".

הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

כמה שעות לפני כן נפגש נתניהו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. לאחר הפגישה נתניהו קרא לבני גנץ וליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקים "ממשלת אחדות רחבה, שתשמור על ביטחון ישראל ותספח את בקעת הירדן". לדבריו, ביומה הראשון של ממשלה זו היא תעסוק בדרך לסיפוח בקעת הירדן.

מוקדם יותר היום נפגשו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, והמגעים ביניהם הפכו למתקדמים יותר, במיוחד בכל סוגיות הנבצרות. עם זאת, למרות ההתקדמות, הפערים בנושא עדיין משמעותיים. בנוסף לכך, המחלוקות גדולות במיוחד בין הליכוד לצוותי המשא ומתן של כחול לבן, בכל מה שקשור לנושאי דת ומדינה - חילוקי הדעות של הליכוד בנושא גדולים עוד יותר עם הצוות של ישראל ביתנו.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר אתמול לגנץ בפגישתם כי הוא מסיר את כל האיומים שלו, והודיע כי הוא לא הצטרף לממשלת ימין צרה. בנוסף על כך, ליברמן הבהיר לליכוד שהוא לא ילך לממשלת מיעוט. יו"ר ישראל ביתנו מנסה כעת להגיע להסכמות על מתווה חדש שגם בו נתניהו ראשון ברוטציה.

ברקע הפגישות של מנהיגי המפלגות, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "הבטחנו לאזרחי ישראל שינוי ותקווה - לכן לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה. אם הליכוד יעשה מעשה ויחליף אותו, אנחנו לא פוסלים את המפלגה. והכל יכול להתרחש בתקופה הקרובה".

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם יו"ר ישראל ביתנו במשרד ראש הממשלה בירושלים. בתום הפגישה הוציאו השניים הודעה משותפת בה נאמר כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות".