המו"מ בין גנץ לנתניהו - המתקדם ביותר שהיה עד כה • פרשנות

פגישת ראשי המפלגות הגדולות נערכת לאחר שהשניים נועדו עם ליברמן - ללא תוצאות. רה"מ לא עשה מספיק ויתורים עבורו, ובכחול לבן חוששים שיו"ר ישראל ביתנו יאפשר הקמת ממשלת ימין

זמן צפייה: 06:13

יממה לפקיעת המנדט: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו הערב (שלישי), למשא ומתן המתקדם ביותר שהיה עד עכשיו בין השניים. ברקע, הפגישות של השניים עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מהן - לא יצא עשן לבן. נתניהו ככל הנראה לא השמיע לליברמן את הוויתורים שביקש למען כניסה לממשלתו. זאת בזמן שבכחול לבן מביטים מהצד וחוששים שברגע האחרון יו"ר ישראל ביתנו יאפשר ממשלת מיעוט, אך לא מהצד שהם חפצים בו.

בתוך כך, בכחול לבן מבקשים להראות שהם מקיימים משא ומתן אמיתי לקראת סוף המנדט, לכן אנחנו רואים הרבה מאוד דיאלוג בין הליכוד לכחול לבן שעוסק בעיקר בשאלת הרוטציה. למרות זאת, בינתיים אין פריצת דרך שלב הזה, עדיין יש פערים גדולים בין המפלגות ובין המנהיגים שלהן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפני ההצהרה על מעמד ההתנחלויות: שגריר ארה"ב עדכן את גנץ

בית המשפט דחה את ערעור דוברי נתניהו נגד חיפוש בניידים שלהם

שוודיה הודיעה: נפסיק את חקירת האונס נגד מייסד ויקיליקס

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

חשוב לציין כי בני גנץ מוכן להיות הרבה יותר פשרן במשא ומתן משאר בכירי מפלגתו, יאיר לפיד,  גבי אשכנזי ומשה יעלון. לפי תפיסת גנץ, המצב של נתניהו כל כך מסובך, שגם אם בהתחלה הוא לא יתן את כל הדברים שביקשו, בסופו של דבר הוא יפנה את הדרך - בכירי מפלגתו לא מסכימים עם הגישה הזו. אם זה היה תלוי ביו"ר כחול לבן, שלא היה חושש מהתפרקות מפלגתו, הוא היה הולך יותר לכיוונו של ראש הממשלה - על אף שלא התפשר בינתיים בדבר.